חמאס חושף כי במבצע שומר חומות חיזבאללה ובאסיג' האיראני השתתפו בלחימה

עם התגברות האפשרות לעימות צבאי בין עזה לתל אביב, כתוצאה מ"צעדת הדגלים" שישראל עורכת ברחובות ירושלים, רמזה תנועת "חמאס" הפלסטינית בהודעתה על "חדר מבצעים משותף" שהופעל לראשונה במהלך העימות הצבאי האחרון עם הצבא הישראלי בשנה שעברה, במבצע שומר חומות , מה שעשוי להצביע על כך שבכל מלחמה ,שתפרוץ בזמן הנוכחי , תהיה השתתפות של כוחות איראנים לצד החמאס ביחד עם כוחות מ"חיזבאללה" הלבנוני.

חדר מבצעים משותף

גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של תנועת "חמאס", חשפה לראשונה חדר פיקוד משותף שבו התכנסו גם מפקדים ממשמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה הלבנוני, במהלך העימות הצבאי האחרון עם הצבא הישראלי, במאי בשנה שעברה.

חבר במטה גדודי קסאם, מוחמד סינוואר, אמר בתוכנית ששודרה על ידי אל-ג'זירה כי "חדר הפיקוד המשותף כלל קציני מודיעין מאל-קסאם, חיזבאללה הלבנוני ומשמרות המהפכה האיראנים".

סינאוור ציין כי "לחדר הפיקוד הראשי היתה תרומה מודיעינית חשובות במהלך הקרב", תוך שהוא לא ציין פרטים נוספים הקשורים לאופי המשימות שמלאו אנשי משמרות המהפכה ומפקדי חיזבאללה, וגם לא התייחס לשאלה איזה תפקיד צבאי הם מילאו בעימות.

הודעות אזהרה של חמאס

משקיפים סבורים כי הודעת חמאס, במיוחד בשעה זו, מגיעה במסגרת הודעות האזהרה לישראל כי "כל מלחמה כעת תהיה מ-3 חזיתות אם העימות יסלים לאחר צעדת הדגלים".

אתמול אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, "יש לנו אפשרויות רבות להתעמת עם צעדת הדגלים והניסיונות לחילול מסגד אל-אקצא".

מנגד, הצבא הישראלי הרחיב את פריסת מערכות "כיפת ברזל" במספר אזורים, תוך הערכות לאפשרות של שיגור רקטות מדרום לבנון, כך דיווחו מקורות פלסטינים.

הצעדה, שאורגנה על ידי היהודים, היא חגיגה לרגל שחרור העיר העתיקה בירושלים במלחמת 1967, ותעבור בין היתר גם ברחובות ובסמטאות הרובע המוסלמי.

חמאס חושף " חדר פיקוד משולש" :

חמאס עם מסר לישראל לפני צעדת הדגלים: במלחמה האחרונה חיזבאללה ובאסיג' השתתפו איתנו

קרדיט: סטפ ניוז