אלאח'באר: אירופה סוחטת את לבנון: סיוע כלכלי תמורת הסכם שלום עם ישראל

בשלהי חודש אפריל ביקר נציג האיחוד האירופאי לתהליך השלום במזרח התיכון סוון קופמנס ( sven koopmans) בארמון הנשיאותי בעבדה בירות, לבנון.

במהלך ביקורו לפי פרסומים שונים נועד קופמנס עם נשיא לבנון מישל עון . מטרת הפגישה , קידום תהליך השלום בין לבנון וישראל. התשובה הרשמית של הנשיא הייתה כי כל התחלת פתרון יתחיל ב"הפסקת סבלם של הפלסטינים", ובנסיגת ישראל משטחי יהודה ושומרון.

לדברי הנשיא לבנון שילמה ועדיין משלמת מחיר כבד בגין תמיכתה במאבק הפלסטיני.

כעת מפרסם עיתון אלאח'באר הלבנוני פרטים חדשים אודות אותה פגישה, ומתאר "סחיטה אירופאית של לבנון". על פי הדיווח קופמאנס העביר מסר ללבנון כי יציאתה מהמשבר הכלכלי ויציבותה מותנה בנורמליזציה עם ישראל.

"האירופים מאמינים שקריסת לבנון היא סיבה מספקת להתחיל במו"מ עם ישראל בחסות אירופה". לפי הדיווח הפנייה מצד הנציג ההולנדי משקפת את עמדתן של כל מדינות אירופה וזוכה לברכת הדרך של ממשל ביידן, ועיקרו ש"אתם לא מסוגלים לפתור את המשברים שלכם, מכיוון שלא השתתפתם עד כה במשא ומתן לשלום. כעת אנו מציעים לכם , תהליך שלום, שיביא שגשוג", אמר קופמנס למארחיו.

קופמנס טען כי "תהליך השלום יפתור את בעיית האנרגיה בלבנון אחת ולתמיד, ויאפשר ללבנונים לייצר חשמל ולהשקיע במשאבי נפט וגז", וכי "לבנון תהצטרף לקונסורציום הכולל את מצרים, איחוד האמירויות, קפריסין, יוון, ישראל ומדינות נוספות, אשר יסייע ללבנוןויביא השקעות ולהבריא את הכלכלה". בנוסף הציעו לקיים הסדרי גבול מתאימים והשקעה כלכלית בעזה כך שתהפוך ל"דובאי" החדשה.

עיתון אלאח'באר המזוהה עם חזבאללה מציג את ההצעה האירופאית כתכנית סחיטה של לבנון, ומציג את העמדה האמיתית של המערב שהיא לא יותר מניצול העוני המחפיר במדינה , ניצול של המחלות והרעב כדי להגיע להסדר עם "האויב". לדברי העיתון אירופה היא שותפה מלאה למצור על לבנון.

Hananya Naftali on Twitter: "I pray for Lebanon from Israel. 🇮🇱🙏🇱🇧 A  while ago, a man from Southern #Lebanon messaged me & expressed love for  Israel & wish for Hezbollah's fall. He

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב             קרדיט לתמונה: חנניה נפתלי