"פוליטיקו": ביידן החליט להשאיר את משמרות המהפכה האיראנים ברשימת הטרור

המגזין האמריקאי מעריך שהחלטתו של ביידן להמשיך להגדיר את משמרות המהפכה האיראנים כארגון טרור מסבכת מאוד את המאמצים הבינלאומיים להחיות את הסכם הגרעין מ-2015

ביום שלישי, המגזין האמריקאי "פוליטיקו" ציטט פקיד מערבי בכיר עלום שם שאמר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיבל החלטה להשאיר את משמרות המהפכה האיראניים ברשימת הטרור.

המגזין ציטט מקור יודע דבר אחר שטען כי ביידן הודיע ​​על החלטתו לראש ממשלת ישראל נפתלי בנט במהלך שיחת טלפון בעשרים וארבעה באפריל האחרון, והוסיף כי ההחלטה היא "סופית לחלוטין" וכי "חלון ההזדמנויות האיראני" כבר נסגר.

המגזין מעריך שהחלטתו של ביידן מסבכת מאוד את המאמצים הבינלאומיים להחיות את הסכם הגרעין מ-2015 .

המגזין ציין כי בכיר אמריקאי המודע היטב למצב המו"מ אמר לו בחודש שעבר שוושינגטון לא תוציא את משמרות המהפכה האיראניים מרשימת הטרור אם טהראן לא תסכים לנקוט בצעדים מסוימים כדי להפיג את החששות הביטחוניים לאחר הסכם הגרעין.

הבכיר האמריקני הסביר כי עמדת הממשל האמריקני לא תשתנה, "במיוחד לנוכח האיומים המתמשכים של משמרות המהפכה האיראניים נגד האמריקאים", כך דיווח המגזין.

הגורם האמריקני הוסיף כי "הסירוב של איראן לנקוט בצעדים ביטחוניים כאלה, יחד עם חששות פוליטיים מוגברים בקונגרס ואחרים בנוגע להגדרת הארגון האיראני כארגון הטרור, פירושו שזה לא סביר שממשל ביידן יוציא את הארגון מרשימת הטרור".

איראן ומעצמות העולם ניהלו סבבים של משא ומתן בווינה במהלך החודשים האחרונים במטרה להחזיר את הסכם הגרעין מ-2015 בין שני הצדדים, ממנו פרש נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ שלוש שנים לאחר מכן.

תמונה

קרדיט: אלערביה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות