חיזבאללה מקים מפעל לכדורי סם "קפטגון" בדרום סוריה

אתמול, שבת, מסרו מקורות מקומיים בנפת א-סויידה שבדרום סוריה כי קבוצה של מיליציית חיזבאללה הלבנונית מפקחת על הקמת מפעל לכדורים הנרקוטיים "קפטגון" במחוז.

על פי  סוכנות התקשורת זיתון, רשת א-סויידה 24, העוסקת בדיווח החדשות של המחוז, תוך ציטוט של מקורות פרטיים, הבהירה כי אותה קבוצה החלה בהקמת מפעל לייצור כדורים נרקוטיים .

היא הוסיפה כי הקבוצה המזוהה עם "חיזבאללה" מפקחת על הקמת המפעל, בתמיכת קבוצות מקומיות המזוהות עם המודיעין של משטר אסד.

על פי מידע שהגיע לרשת, חברי הקבוצה, שמוצאם מאזור בעלבק שבלבנון, פקדו את המפקדות של אחת הקבוצות החמושות המקומיות שנתמכו על ידי אגף המודיעין הצבאי בא-סואידה, וציינו כי אנשי חיזבאללה נראו יותר מפעם אחת, באחת העיירות שמצפון לעיר, בליווי מודיעין המשטר.

היא אישרה כי הקבוצה פעלה להעברת המכונה המיועדת לייצור קפטגון, מהאזור הכפרי של חומס לא-סויידה, ופיקחה על הכנת המפעל והשקתו, תמורת סכום שנע בין 75-100 אלף דולר.

התפשטות גדולה של רשתות הברחת סמים.. ירדן היא התחנה הבאה שלהם

תהליך ההברחה מתבצע על פי הסדרים ספציפיים, כאשר מטענים אלו מועברים לקבוצות אחרות בכפרי הגבול, שתפקידן להעביר סמים לשטח ירדן, ברגל, ולעתים קרובות הקבוצות האחרונות הן מבני החמולה שמגוייסים ללא קשר לרקע שלהם.

As-Suwayda 24 ציינה כי תיעדה את הריגתם של עשרות מהם, מתחילת שנה זו, בזמן שהם ניסו לחדור אל מעבר לגבול.

ידוע כי התחנה הבאה לסמים של "חיזבאללה" היא הברחתם לירדן, והדבר ניכר באזהרותיו האחרונות של המלך הירדני, שהתריע על הסלמה אפשרית בגבול עם סוריה.

"תתכן הסלמה אפשרית בגבולות שלנו עם סוריה, והוואקום שרוסיה תשאיר בסוריה יתמלא על ידי איראן ושלוחותיה", אמר המלך הירדני בראיון טלוויזיה במסגרת תכנית הובר של אוניברסיטת סטנפורד שבארצות הברית.

על התפקיד האיראני בערעור היציבות באזור, אמר המלך הירדני: "כמובן שאנחנו רוצים שכולם יהיו חלק מהתחלה חדשה ושהמזרח התיכון יתקדם, אבל יש לנו אתגרים ביטחוניים".

משמר הגבול והצבא הירדנים מצדם מודיעים, באופן רציף, כי סיכלו ניסיונות הברחת כדורים נרקוטיים לירדן מסוריה. החידוש בה היה  הברחת סמים באמצעות מל"טים, שהושלכו לאחרונה ושנתפסו על ידי הצבא הירדני.

Hezbollah intensifies the transport of drugs..and factories spread in southern Syria

 

קרדיט: זייתון ניוז