חשש בממשל ביידן ממיתון מתקרב

כאשר ארה"ב מתקרבת לעונת בחירות אמצע הקדנציה, חלק ניכר מהוויכוח הפוליטי מתרכז סביב צמיחה כלכלית חזקה ותעסוקה חזקה לעומת ההשפעה המזיקה של האינפלציה.

הוול סטריט ג'ורנל אומר שהמאמצים של הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארה"ב) להאט את האינפלציה מגדילים את האפשרות לאבטלה גבוהה, האטת צמיחה כלכלית ומיתון, מה שעלול ליצור "כאב ראש חדש" לממשל ביידן.

ביידן ויועציו כבר מנסים להתמודד עם האינפלציה, שהולכת לקראת רמתה הגבוהה ביותר מזה ארבעה עשורים.

הרפובליקנים מאשימים את הממשל ביוקר המחירים , ואמרו שהוא עורר את האינפלציה עם חבילות תמריצים של מגיפה ולאחר מכן לא הצליח לנטרל זאת באמצעות עליית מחירים.

בחירות אמצע הקדנציה בסתיו הקרוב יקבעו את הרוב בקונגרס.

"הנשיא הזה וכל ממשלתו הדמוקרטית הם שרוקנו את הכיסים של משפחות אמריקאיות, וכל סקר מראה שהאזרחים שלנו מבינים היטב את המציאות העצובה הזו", אמר מנהיג המיעוט בסנאט מיץ' מקונל.

ביידן והצוות הכלכלי שלו הדגישו כי הכלכלה נמצאת בעמדה טובה לעמוד באתגרים, והצביעו על גורמים כמו שוק עבודה חזק ואבטלה, הקרובה לרמתה הנמוכה ביותר מזה 50 שנה.

"הכלכלה שלנו נמצאת במעבר ממה שהיה ההתאוששות החזקה ביותר בהיסטוריה האמריקאית האחרונה לתקופה של צמיחה יציבה ועמידה יותר שעובדת הכי טוב עבור משפחות", אמר בריאן דיס, מנהל המועצה הלאומית לכלכלה בתוכנית ב-CNN.

הממשל אומר שהרפובליקנים יעשו מעט כדי להילחם באינפלציה ויבקשו להעלות המסים למשפחות אמריקאיות.

העיתון ציטט את ג'ארד ברנשטיין, חבר בית חברי המועצה האמריקני בבית הלבן, שאמר כי לכלכלה הנוכחית "יש קצת רוח נגדית אמיתית, אבל משפחות אמריקאיות מתמודדות עם הרוחות האלה מעמדת כוח", בהתייחסו לשכר הגבוה יחסית ושיעורי אבטלה נמוכים.

העיתון אומר ששינוי כיוון הכלכלה הנמצא בשליטת הממשל הוא חלקי בלבד, וכי הכלים החזקים ביותר נמצאים בידי הפדרל ריזרב.

الباحثون السوريون - هل أصبح الكساد العالمي القادم وشيكًا؟

 

קרדיט: אלחורה