וושינגטון מתכוונת לפרוס כלים לא מאויישים חכמים במימי המפרץ הפרסי

מפקד הצי החמישי של הצי האמריקני המוצב במזרח התיכון, סגן אדמירל בראד קופר, הודיע ​​ביום שני בראיון בלעדי לרשת "אל-חורה", כי הצי מבקש לפרוס 100 כלי רכב ימיים לא מאויישים במפרץ עד הקיץ של השנה הבאה, ובכך להגביר את היכולת לחקור סיכונים ולהאיץ את ההתמודדות איתם. .

קופר הוסיף כי מתנהלת עבודה עם שותפים אזוריים כדי לנצל את היתרונות של המערכות החדשות המבוססות על בינה מלאכותית, והביע את "התרגשותו מהעתיד בשותפות עם בעלי בריתנו באזור".

"באמצעות ניצול של בינה מלאכותית ומערכות בלתי מאוישות, אנחנו מנסים לשים יותר עיניים על המים במפרץ", אמר. 

ראשית, לדבריו, המטרה היא להתמודד טוב יותר על מנת "להרתיע פעילויות (עוינות)…".

הוא הדגיש את הצלחתם של כוחות המשימה הימיים המשותפים, בפיקודו, במניעת הברחות סמים ונשק, לרבות פגיעה בתמיכה הצבאית האיראנית בחות'ים בתימן.

הוא חשף כי כוחותיו הצליחו, במהלך השבועיים האחרונים בלבד, להחרים משלוחי סמים שעל פי הערכות שווים יותר מ-60 מיליון דולר, באמצעות כוח המשימה המשותף 150 CTF.

"אנחנו פועלים רבות בקואליציה כדי למנוע את הפעילויות הללו", אמר בהתייחסו לשתי בריתות מרכזיות באזור, הראשונה היא הכוחות הימיים המשולבים, הכוללת 34 מדינות בשותפות הגדולה מסוגה בעולם.

השותפות השנייה נקראת "הברית הבינלאומית לביטחון והגנה על חופש הניווט הימי", והיא כוללת 9 מדינות המתמקדות בביטחון השיט  במיצרי הורמוז ובאב אל-מנדב.

CTF 150: Maritime Security – Combined Maritime Forces (CMF)

קרדיט: אלחורה