אילו מזונות עשירים בויטמין D וסידן.. לפניכם המידע החשוב ביותר

סידן וויטמין D הם יסודות חשובים לגוף, ומחסור בשני יסודות אלו מוביל לבעיות רבות הקשורות לעצמות, שיניים ובריאות בכלל.

 

סידן וויטמין D:

ישנם מזונות רבים העשירים בסידן ובוויטמין D שכדאי להקפיד לאכול כדי למנוע אוסטאופורוזיס, שכן לסידן תפקיד מרכזי בשמירה על חוזק העצמות והשיניים, ולוויטמין D תפקיד חשוב בספיגת הסידן.

 

מזונות עשירים בסידן:

גבינה:
גבינה היא מקור מצוין לסידן, במיוחד גבינת קוטג' וגבינת פרמזן, ולמוצרי חלב יש כמה יתרונות בריאותיים נוספים שכן הם מפחיתים את הסיכון לכמה מחלות לב.

חלב יוגורט:

יוגורט הוא אחד המקורות הטובים ביותר לסידן, שכן 245 גרם יוגורט מכילים 30% מהצורך היומי לסידן, ובנוסף, הוא עשיר בחלבון וברכיבי תזונה רבים נוספים.

סרדינים:

סרדינים הם דגים בשמן העשירים בסידן. אריזה מוכנה לאכילה מספקת כ-35% מהצורך היומי לסידן. דגים אלו מספקים גם חומצות שומן אומגה 3 איכותיות, המועילות ללב, למוח ולעור סרדינים מכילים גם כמויות קטנות של כספית בהשוואה לדגים אחרים, הסרדינים מכילים גם רמות גבוהות של סלניום, המועיל לגוף.

חלב פרה:

חלב הוא אחד המקורות הטובים והזולים ביותר לסידן. חלב מכיל רכיבים תזונתיים רבים נוספים כמו חלבון וויטמין A. כוס חלב אחת (237 מ"ל) מספקת כ-35% מהצורך היומי לסידן.

קטניות:

שעועית ועדשים הן קטניות עשירות בסידן, ומכילות גם רכיבים תזונתיים רבים אחרים כמו חומצה פולית ואבץ.

מזונות עשירים בוויטמין D:

דָג מָלוּחַ:

הרינג הוא דג נפוץ ואהוב על אנשים רבים, והרינג הוא אחד המקורות הטובים ביותר לוויטמין D, שכן פרוסה אחת שלו מכילה כ-306 יחידות בינלאומיות של ויטמין D.

שמן כבד של דג הבקלה:
אם אתה לא אוהב דגים, אז נטילת שמן כבד של דג הבקלה היא אופציה מצוינת עבורך שכן הוא מכיל כמות גדולה של ויטמין D ומכיל גם כמות גדולה של ויטמין A, ובנוסף לזה שמן כבד דג הבקלה מכיל שיעור גבוה של חומצת שומן אומגה 3, שלאנשים רבים יש מחסור בה.

סלמון:

סלמון הוא מקור עשיר לוויטמין D ומכיל כמויות גדולות של סידן, כמו גם חומצות שומן אומגה 3 המועילות לגוף.

טונה בקופסת שימורים:

אנשים רבים מעדיפים טונה משומרת בשל זמינותה בשוק, טעמה הייחודי וקלות האחסון, והיא זולה יותר מקניית דגים טריים. גם שימורי טונה מכילה כמות מתאימה של ויטמין D ומהווה מקור טוב לניאצין וויטמין K.

ما هي الأطعمة الغنية بفيتامين د والكالسيوم.. إليك أهم المعلومات | سواح هوست

קרדיט: סטפ ניוז