ניוזוויק: הנסיגה הרוסית מסוריה תרחיב את מרחב הפעולה עבור ישראל

המגזין האמריקאי " ניוזוויק " מעריך במאמר אנליטי חדש, כי הוואקום שעלול לנבוע מנסיגות רוסיה מסוריה לאוקראינה יפנה את מקומו לישראל באופן רחב יותר .

לפי המאמר שהכין יעקב נגל, היועץ הישראלי לביטחון לאומי לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כל נסיגה של כוחות רוסים מסוריה תועיל לתל אביב.

הוא הוסיף כי דיווחים בעיתונות על נסיגות רוסיות מסוריה לאור האבדות שספגו הכוחות הרוסים באוקראינה הניעו את האיראנים לחדור לאזורים נוספים ולחזק את השפעתם שם.

המאמר הדגיש את מידת החשש הירדני מאותו ואקום שיצרה רוסיה עם נסיגתה, והשלכותיו על בטחון הגבול בין סוריה לירדן, שהופיעו בדבריו של מלך ירדן עבדאללה, לפני מספר ימים, באזהרה שהאזור הולך להידרדר להסלמה.

הכותב ציין כי ישראל נחושה שלא לאפשר לאיראנים להרחיב את נוכחותה בסוריה על חשבון ההשפעה הרוסית, תוך שקלול אפשרויותיה הצבאיות לקראת כל החלטת ממשלה.

לפי המגזין, יציאתה של רוסיה מסוריה תיתן לתל אביב הזדמנות לגרש את האיראנים , שלא יוכלו לפעול בחופשיות בהיעדר רוסיה ומערכות ההגנה האווירית שלה.

במהלך שלושת החודשים האחרונים הגבירה ישראל את התקיפות האוויריות שלה על אתרי כוחות אסד והמיליציות האיראניות בסוריה , תוך ניצול העיסוק של רוסיה בקרבות באוקראינה .

ניוזוויק: הנסיגה הרוסית מסוריה תרחיב את התחום עבור ישראל

קרדיט לתמונה: ספוטניק