אלערביה: הפצצה ישראלית על אתרים איראנים בסביבת דמשק וטרטוס

שריפות פרצו בתוך אתרי מיליציות איראניות בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק

תמונה

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם הודיע, ביום שישי, כי פיצוצים הרעידו את דמשק כתוצאה מפעילות מערכות ההגנה האווירית של המשטר בתגובה להפצצה ישראלית על אתרים צבאיים בסביבת הבירה הסורית.

המצפה חשף כי הטילים הישראליים, שכוונו למחסני המיליציות האיראניות בסביבת דמשק, הרגו 3 קציני הגנה אווירית הסורית ופצעו 4 נוספים.

לדברי מקורות סורים ישראל שגרה טילי קרקע קרקע מבסיס ברמת הגולן לעבר המטרות באזור דמשק.

המצפה הסורי דיווח כי ההפצצה הישראלית כוונה לאתרים של מיליציות פרו-איראניות בסביבת הבירה דמשק ונמל התעופה הבינלאומי של דמשק, וציין כי ההפצצה כוונה לאזור ג'מראיה באזור הכפרי של דמשק ואתרים נוספים באזור הכפרי של דרום מערב דמשק.

הוא הוסיף כי רוב הטילים הישראלים פגעו באתרי היעד, וכי הובחנה ירידה דרסטית בעוצמת תגובת הנגד של מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה.

מאוחר יותר דיווח המצפה כי פיצוצים עזים נשמעו בטרטוס שבחוף הסורי ובאזור מסיאף באזורי חמה ובאזור מרכז סוריה, במקביל לפגיעה באתרים הצבאיים של המיליציות האיראניות ליד דמשק.

מקורות סורים ציינו כי קודם לכן הגיעה לנמל טרטוס אניית המשא האיראנית " ארזין רסת" ופרקה את מטענה ומיד אחר כך מיהרה לעזוב את הנמל ולהפליג ללב ים.

המקורות הוסיפו כי המטען שפרקה האנייה האיראנית הוטען על שיירת משאיות שהיתה מיועדת להגיע למחסני חיזבאללה בצפון לבנון ואז הגיעה התקיפה הישראלית שהצליחה להשמיד את השיירה.

תמונה

לדבריו, הפיצוצים בחוף הסורי ובאזור מסיאף נגרמו כתוצאה מירי מערכות הגנה האווירית של המשטר בתגובה לטילים ישראליים ששוגרו מעל הים התיכון. הדיווחים הצביעו על שריפות באתרים השייכים למיליציות איראניות בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

המצפה הצביע על מידע מאושר על הימצאות נפגעים כתוצאה מההפצצות הישראליות, והסביר כי אמבולנסים מיהרו למקומות שהותקפו.

סוכנות הידיעות הסורית אמרה, ביום שישי, כי ההגנה האווירית הסורית הפילה מספר טילים עוינים במרחב האווירי של דרום דמשק.

הסוכנות דיווחה מוקדם יותר כי פיצוצים נשמעו בשמי הבירה דמשק, וציטטה דיווח שאמר כי ההגנה האווירית הסורית "מתעמתת עם מטרות עוינות בשמי האזור הכפרי של דמשק".

ישראל ,שהפציצה מטרות השייכות לאיראן ולמיליציית חיזבאללה הלבנונית בעומק הסורי, לא נטלה אחריות לתקיפות אלו.

תמונה

 

תמונת אילוסטרציה – קרדיט : אלערביה