מאות לוחמים סורים הועברו לרוסיה

ארגון "סורים למען אמת וצדק" – "سوريون من أجل الحقيقة والعدالة" פרסם דו"ח שחשף העברת לפחות 500 לוחמים סורים במהלך החודשים מרץ ואפריל, בהם חיילים מחטיבה 8 (גייס 5) הנתמכת על ידי רוסיה ואחרים מ"חברת הביטחון אל-סיאד" ( “شركة الصياد الأمنية”).

בדו"ח שפורסם היום, הסתמך הארגון על עדויות של משפחות לוחמים סורים, בנוסף לקצינים מדרג ב' של המשטר הסורי, המשרתים ביחידות וגדודים מהם הועברו לוחמים.

מקורות יודעי דבר דיווחו כי הכוחות הרוסיים שנכחו בסוריה העבירו מאות לוחמים סורים לרוסיה דרך הבסיס הצבאי חמיימים, כדי להילחם כ"שכירי חרב" לצד כוחותיה במזרח אוקראינה, ורשמו בעבר את שמם בחברות אבטחה ומתווכים.

לפי הדיווח, לפחות 100 לוחמים ממרכז ודרום סוריה הועברו לחזיתות הלחימה במזרח אוקראינה, לאחר שגויסו על ידי "חברת הביטחון אל-סיאד" והכוחות הרוסיים, בתמורה לשכר כספי חודשי המשתנה בין 1,000 ו-1,500 דולר, תוך הבטחה שהם יוכלו לחזור ולהצטרף ליחידת האם שלהם בסוריה לאחר סיום המשימה.

تقرير حقوقي: "فاغنر" تنقل مقاتلين سوريين من ليبيا إلى روسيا

קרדיט: סוריה נט

מחנות אימונים עם מדריכים שהם קצינים רוסים

הדו"ח הזכיר גם את הגיוס וההעברה של לפחות 530 לוחמים מ"דיוויזיית הכוחות המיוחדים ה-25" (דיוויזיית אל-נימר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן) לאחר שעברו אימונים בידי קצינים רוסים במשך 15 ימים במחנות בסוריה, ומספר קצינים משורות כוחות המשטר הסורי נשלחו לרוסיה כדי להפעיל ולארגן קליטת לוחמים והקצאת משימות.

בעדותו של קצין נאמר כי גיוס הלוחמים הללו היה תחת הסיסמה "ללכת ולהתנדב למשימות הגנה לצד הצבא הרוסי".

דיווח סורי טוען כי לפני העברתם לרוסיה, הם עברו מחנה אימונים של 15 יום שכלל אימונים בהנחתות מהאוויר תחת הפיקוח של קצינים רוסים באזור כפר נבל וחאן שייחון, שבדרום אידליב.

ב-11 במרץ, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן אישור למשרד ההגנה הרוסי להעביר אלפי "לוחמים" מהמזרח התיכון כדי להשתתף עם הכוחות הרוסיים בפלישה לאוקראינה.

لتعويض خسائرها الفادحة.. روسيا تدفع بمئات المرتزقة السوريين إلى جبهات  أوكرانيا - سوريا بوست

קרדיט: אלערביה