איראן משיקה מפעל לייצור מל"טים מתאבדים בטג'יקיסטן

איראן השיקה מפעל לייצור כטב"מים מדגם  Ababil 2 בטג'יקיסטן ביום שלישי, לפי סוכנויות הידיעות המקומיות.

המפעל נחנך ביום שלישי בבוקר בבירה דושאנבה, בנוכחותם של מוחמד באגרי, ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית, והגנרל שיר עלי מירזה, שר ההגנה של טג'יקיסטן.

זו הפעם הראשונה שהרפובליקה האסלאמית של איראן משיקה רשמית קו ייצור של כטב"מים במדינה אחרת.

מל"ט Ababil 2, אשר יוצר מלכתחילה למשימות מודיעין וסיור, הוגדר מאוחר יותר כמל"ט מתאבד וכיום נמצא ברשות הכוחות המזוינים האירניים במסגרת משימה זו.

לפי המידע בתקשורת האיראנית הרשמית, ל-Ababil 2 יכולת שהייה באוויר של 1.5 שעות ובעל טווח פעילות של עד 200 ק"מ ומהירות השיוט המרבית שלו מגיעה ל-220 ק"מ לשעה.

השקת קו הייצור של המל"טים בטג'יקיסטן על ידי איראן מגיעה בתקופה שבה טג'יקיסטן וקירגיזסטן נמצאות במרוץ חימוש על רקע סכסוכי גבולות, כל אחת מחפשת עליונות אווירית על פני השנייה.

ב-7 במאי, קירגיזסטן הביעה דאגה ממכירת מל"טים מתוצרת טורקיה לטג'יקיסטן מוקדם יותר, ועל ידי רכישת מל"טים מטורקיה היא השיגה עליונות אווירית על טג'יקיסטן.

לפי סוכנות הידיעות פארס, מוחמד באגרי נפגש גם עם יו"ר ועדת הביטחון הטג'יקית במהלך ביקורו בטג'יקיסטן. שיתוף פעולה בנושאי ביטחון וגבולות, חיזוק היכולות הצבאיות וההתפתחויות האזוריות עם אפגניסטן הן מהנושאים החשובים ביותר שעמדו במרכז השיחות.

מוחמד באגרי, ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים של איראן, ושיר עלי מירזה, שר ההגנה של טג'יקיסטן, בבירת טג'יקית, 17 במאי.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל ומאהר ניוז