מאות הרוגים ופצועים לגדוד רוסי שניסה לצלוח מכשול מים באוקראינה

הפיקוד הרוסי שלח כ-550 חיילי חטיבת הרובאים הממונעים ה-74 של הצבא הרוסי לחצות את נהר דוניץ בבלחוריבקה שבמזרח מחוז לוהנסק, בניסיון לכתר את הכוחות האוקראינים ליד רוביז'ין.

גדוד רוסי הושמד בעת שניסה לחצות נהר בצפון מזרח אוקראינה בשבוע שעבר באחד מהעימותים העקובים מדם של המלחמה, כאשר ההערכות ,המבוססות על ראיות זמינות לציבור, מצביעות כי יותר מ-400 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו.

זה הפך לנושא השעה ברוסיה, ונראה כי האסון שפקד את הגדוד דלף מעולם המידע שבשליטת הקרמלין באופן הדוק, כך טוען העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס".

הכישלון הרוסי הבולט בשדה הקרב עורר הדים בקרב קבוצת בלוגרי מלחמה פרו-רוסים, חלקם קשורים לכוחות בחזית, שפרסמו באופן מהימן ברשת החברתית- הטלגרם טענות על הצלחה רוסית ופחדנות אוקראינית.

קרדיט: https://www.evecorplogo.net/
ספקות גוברים

"הפרשנות של הבלוגרים הנקראים הללו עשויה לעורר את הספקנות הגוברת ברוסיה לגבי סיכוייה של רוסיה במלחמה הזו ולכשירותם של מפקדי הצבא של רוסיה", כתב בסוף השבוע המכון לחקר המלחמה, צוות חשיבה מוושינגטון.

ב-11 במאי דווח כי הפיקוד הרוסי שלח כ-550 חיילים מחטיבת הרובאים הממונעים ה-74 של הצבא הרוסי לחצות את נהר הדוניץ בבלחוריבקה, באזור מזרח לוהנסק, בניסיון לכתר את הכוחות האוקראינים ליד רוביז'ין. אבל תמונות לוויין חשפו כי ארטילריה אוקראינית הרסה רבים מגשרי הפונטונים הרוסיים וחוללה הרס באזור ריכוז החיילים והציוד הרוסי סביב הנהר.

המכון לחקר המלחמה, שציטט ניתוחים המבוססים על תמונות זמינות לציבור, הצביע על כך שייתכן שעד 485 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו ויותר מ-80 כלי רכב הושמד.

כשהחדשות על האבדות  בעת ניסיון מעבר נהר בבלהוריבקה התפשטו, נראה שכמה בלוגרים רוסים לא חזרו בהם מהביקורת שלהם על מה שלדבריהם היה פיקוד לא כשיר.

"שתקתי הרבה זמן", אמר יורי פודוליאקה, בלוגר מלחמה עם 2.1 מיליון עוקבים בטלגרם, בהתייחס להימנעות שלו מביקורת על הצבא הרוסי עד כה.

"אבל הקש האחרון לסבלנותי היה האירועים סביב בלוהוריבקה, שם הושמדה לפחות קבוצה טקטית אחת, אולי שתיים בגלל הטיפשות של הפיקוד הבכיר הרוסי.

" סרטון וידאו של חמש דקות, מראה, שחסר לצבא הרוסי מל"טים עובדים, ציוד לראיית לילה וציוד אחר שהוא מאוד "קריטי בקרב".

"כן, אני מבין שאי אפשר שלא יהיו בעיות במלחמה", המשיך. "אבל כאשר אותן בעיות נמשכות במשך שלושה חודשים, וכלום לא נראה שהולך להשתנות, אני באופן אישי ולמעשה מיליוני אזרחי הפדרציה הרוסית מתחילים לשאול את מפקדי המבצע הצבאי האלה שאלות.

בלוגר מפורסם אחר, כתב בטלגרם, שהעובדה שהמפקדים השאירו הרבה מהכוח שלהם חשופים בשטח "זו לא טיפשות, זו חבלה".

הבלוגר ולדלין טטרסקי פרסם שהמתקפה של רוסיה במזרח נעה באיטיות לא רק בגלל היעדר מל"טי סיור, אלא גם בגלל "הגנרלים האלה" והטקטיקות שלהם.

אנליסטים צבאיים מערביים בחנו את התמונות ואמרו שהניסיון לחצות הראה חוסר חוש טקטי מדהים. הם שיערו שהמפקדים הרוסים, בניסיון נואש להתקדם, האיצו את התהליך. חלקם גם טענו שזה משקף את הכאוס אצל הרוסים.

אם ההערכות של מאות חיילים הרוגים או פצועים נכונות, תקרית זה ייזכר כאחד העימותים העקובים מדם של המלחמה.

היו יותר מ-500 מלחים על סיפון אניית המלחמה הרוסית "מוסקבה" בים השחור כשהותקפה על ידי אוקראינה באפריל. הקרמלין התעקש תחילה שכל המלחים ניצלו, ואחר כך אמרו שאחד מהם נהרג. אך גם כאשר משפחות המלחים הנעדרים דרשו בפומבי תשובות, הקרמלין שמר ברובו על שתיקה רשמית בנוגע לגורל הצוות, כחלק ממסע גדול יותר להמעטת פרסום החדשות הרעות.

القوات الروسية تتكبد خسائر فادحة في فشل عبور النهر في شرق أوكرانيا - Khaleej Talks

בימים האחרונים עדכן משרד ההגנה האוקראיני כי לצבא הרוסי יש עד כה למעלה מ- 27,200 הורגים מאז החל את פלישתו לאוקראינה.

קרדיט: אלערביה וחאליג' און ליין