מצרים תנפיק בבורסה נמלים, בתי מלון, פרויקטים של הצבא ותחבורה

ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, הודיע ​​ביום ראשון כי יוקמו שתי חברות שימזגו את הנמלים והמלונות הגדולים במצרים, והם יגייסו כסף בבורסה המצרית.

"אנו מודיעים כי שבעת נמלי מצרים הגדולים ימוזגו תחת מטריה של חברה אחת, ואחוז מהם יונפק בבורסה", אמר מדבולי, במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה.

הוא הוסיף: "כמו כן, המלונות המאוד מכובדים במצרים ,הנחשבים בין הנכסים הטובים ביותר, יתמזגו בחברה אחת, ואחוזים מהם יוצעו (בבורסה) למצרים ולמשקיעים".

מדבולי הוסיף כי אחוז מפרויקטי התחבורה המודרניים שיישמה הממשלה, כמו הרכבת המונורייל, הרכבת המהירה והרכבת החשמלית, יונפקו גם הם בבורסה.

إنجازات القوات المسلحة والمشروعات التى نفذتها لخدمة المجتمع المدنى – وطنى

בנוסף, חזר ראש ממשלת מצרים על כך שעשר חברות הקשורות למדינה, ושתיים הקשורות לצבא מצרים, יונפקו בבורסה המצרית לפני סוף השנה הנוכחית.

במהלך הוועידה הציגה הממשלה את ההשלכות של  המלחמה הרוסית-אוקראינית על הכלכלה המצרית והעולמית ואת העלייה המדהימה במחירי הדגנים, השמנים והנפט עקב הסכסוך שפרץ בפברואר.

הדבר גרם לשיעור האינפלציה השנתי במצרים לעלות לכ-15 אחוזים בחודש אפריל האחרון, מה שגרם למצרים לפחת את ערכו של המטבע המקומי, והלירה המצרית איבדה כ-17 אחוזים מערכה מול הדולר ב-21 במרץ, ומחיר המטבע הירוק הגיע ל-18 לירות מצריות.

גם יתרות המט"ח של המדינה ירדו, בארבעה מיליארד דולר ל-37 מיליארד דולר, המספיקים לכיסוי של חמישה חודשים של יבוא סחורות בסיסיות.

מצרים ביקשה תמיכה מקרן המטבע הבינלאומית בדמות הלוואה חדשה כדי למתן את השלכות המלחמה באוקראינה על כלכלת המדינה שבה שיעור העוני מגיע לכ-30 אחוז מכלל האוכלוסייה המונה יותר מ-103 מיליון בני אדם.

בכנס של יום ראשון, מדבולי ציין כי "העצמת הסקטור הפרטי " במהלך שלוש השנים הבאות היא חלק מחזון המדינה להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי.

"חלק ההשתתפות של המגזר הפרטי בסך ההשקעות יועלה ל-65%", אמר, יותר מכפול מ-30% הנוכחיים.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הנחה את הממשלה, באירוע פומבי במהלך חודש הרמדאן, להכריז על "תכנית להשתתפות המגזר הפרטי בנכסים בבעלות המדינה עם יעד של 10 מיליארד דולר בשנה לתקופה של ארבע שנים. "

בהצהרות בשנה שעברה לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר המיליארדר המצרי נגיב סוויריס, "המדינה (המצרית) חייבת להיות רגולטורית ולא בעלת  "פעילות כלכלית", וקרא לממשלה לא להתחרות במגזר הפרטי.

2019 عام تحققت فيه الأحلام بمشروعات قومية وزراعية وبنية تحتية - أخبار مصر - الوطن

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות