משמרות המהפכה האיראנים עוצרים אנשים מדיוויזיה 4 על רקע גביית דמי חסות

אתמול, שבת, מסרו מקורות בתקשורת הסורית המקומית כי חיילי משמרות המהפכה האיראנים עצרו את אנשי כוחות משטר אסד, לאחר סכסוך שפרץ ביניהם בעיירה יאלדה באזור הכפרי של דמשק, על רקע המתיחות הביטחונית והדריכות שנמשכה עד חצות.

על פי מה שסוכנות המדיה "זייטון" דיווחה, החיילים הסורים שנעצרו שהו בתוך מחסום צבאי השייך לדיוויזיה 4 של צבא אסד, בפאתי העיירה יילדה, בכביש המוביל לשכונת אלסליח'א – السليخة הצמודה לעיירה.

במחסום שהו באותו זמן קצין סורי בדרגת סגן אלוף ומספר חיילים, בנוסף לשני לוחמי משמרות המהפכה האיראנים, שתפקידם להקל על מעבר משאיות ומכוניות וגביית דמי חסות מאזרחים בעת המעבר, כך דיווח אתר החדשות הסורי – זמאן אל-וואסל.

الفرقة الرابعة تقتل عناصر للحرس الثوري..لماذا وكيف؟ - نهر ميديا

על פי האתר, התגלעה מחלוקת בין הגורמים, על חלוקת הרווחים ביניהם, עד שהתפתח ריב ביניהם, או אז אנשי משמרות המהפכה עצרו את הקצין עם חייליו לאחר שהזעיקו תגבורת למחסום שכללה כלי רכב צבאיים.

האתר אישר כי אנשי משמרות המהפכה האיראנים לקחו את הקצין והחיילים לאחד המפקדות הצבאיות שלהם באזור, ובמקומם הציבו מספר מאנשיהם במחסום.

בתחילת השנה הנוכחית עצרו משמרות המהפכה כמה אנשים, בהם שניים מחברי הדיוויזיה 4, בבית סחם – بيت سحم , דרומית לדמשק, על רקע מציאת שני לוחמים ,ממיליציית משמרות המהפכה, הרוגים באזור.
במארס האחרון פתחו משמרות המהפכה במסע מעצרים נגד מספר אנשי צבא המשטר באזור סיידא זיינב, דרומית לדמשק, על רקע היעלמותו של אחד ממפקדיהם לפני מספר ימים שפעל באזור. 

הערה ברקע הידיעה: סכסוכי דמים בין המיליציות האיראניות לצבא סוריה, כולל שרותי הביטחון השונים שלה, הפך לעניין יום-יומי וככל שהמצב הכלכלי בסוריה ילך ויחמיר צפויים מאבקים אלו ללכת ולהחמיר. גביית דמי חסות מהעוברים דרך מחסומי הדרכים נועד לממן שהות מיליציות אלו בסוריה אך התנגדות האזרחים הסורים רק הולכת וגוברת עד שתתפוצץ לכוחות שבשטח בפנים. גם מעברי הגבול בין סוריה לעיראק נתונים לשליטת דיביזיה 4 והמיליציות האיראניות והכסף שנגבה שם כמכס לא עובר למשטר המרכזי אלא משמש את הכוחות המקומיים למימון פעילותם. מה שגורר, כמעט כל יום, לסכסוכים המסתיימים לפעמים בירי דו-צדדי תוך גרימת הרוגים ופצועים בין הניצים.

الفرقة الرابعة تنشئ حرساً للقرى.. على غرار ميليشيا الحرس الثوري الإيراني -  دير الزور 24 - Deir EzZor 24

קרדיט לתמונות: רשת דיר א-זור 24