לברוב מאשים את המערב ב"ניהול מלחמה היברידית נגד רוסיה"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר ביום שבת כי מוסקבה היא היעד ל"מלחמה היברידית מוחלטת" מצד המערב, אך תעמוד בסנקציות על ידי יצירת שותפויות עמוקות יותר עם סין, הודו ואחרות.

בנאום ביום ה-80 מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, הצביע לברוב על מטח הסנקציות שהטיל המערב במאמץ להציג את רוסיה כיעד, לא כמבצעת, לתוקפנות.

"המערב הקולקטיבי הכריז עלינו מלחמה היברידית מוחלטת וקשה לחזות כמה זמן כל זה יימשך אבל ברור שההשלכות יורגשו על ידי כולם, ללא יוצא מן הכלל", אמר.

"עשינו הכל כדי להימנע מהתנגשות ישירה – אבל עכשיו, כשהאתגר נזרק, אנחנו כמובן נענים לו. אנחנו לא זרים לסנקציות: הן היו שם כמעט תמיד בצורה כזו או אחרת".

הסנקציות קראו תגר על החברות המובילות ברוסיה, הבנקים והאליטה הפוליטית והוטלו כדי להעניש את רוסיה על מלחמה שהרגה עשרות אלפי אנשים ועקרה מיליונים, שיבשה את שוקי האנרגיה והחריפה את משבר המזון העולמי על ידי העלאת מחירי התבואה. שמני בישול ודשן.

בנאומו, לברוב הציג את האסטרטגיה עליה תולה מוסקבה תקוות כשהיא מנסה לרכך את הפגיעה בכלכלתה ולבנות שווקים חדשים במקומות אחרים.

הוא ציטט את הסנקציות, שכללו תפיסה של כמעט מחצית ממאגרי החוץ של רוסיה בסך 640 מיליארד דולר, כעדות לכך שאיש אינו בטוח מפני הפקעה ו"פיראטיות מצד מדינות", ולצורך של מדינות להפחית את התלות הכלכלית בארצות הברית. ובני בריתה.

"לא רק רוסיה אלא גם רבות אחרות מפחיתות את התלות בדולר האמריקני, בטכנולוגיה המערבית ובשווקים", אמר, מבלי להציג ראיות.

מאמצי המערב לבודד את רוסיה נידונו לכישלון, אמר. היחסים של רוסיה עם סין היו הטובים ביותר שהיו אי פעם, והיא פיתחה שותפות אסטרטגית מיוחדת עם הודו.

לברוב חזר מביקור במזרח התיכון, הוא גם ציין את חשיבות הקשרים עם מצרים, אלג'יריה ומדינות המפרץ, כמו גם אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית.

בדוגמה אחת לנקודת תורפה של סנקציות הייצוא, ציין לברוב כי רוסיה מכרה כפליים יותר נפט גולמי להודו בחודשיים שלאחר פלישתה לאוקראינה ב-24 בפברואר, כפי שעשתה בכל שנת 2021, כאשר מדינות המערב צמצמו את רכישת הנפט הרוסי. בתי הזיקוק ההודיים ניצלו את ההזדמנות לקנות אותו בהנחה.

אולם למרות התעקשותה של רוסיה היא יכולה לשגשג תחת סנקציות, כלכלתה בדרך להתכווץ באיזשהו מקום בין 8.8% ל-12.4%, לפי מסמך של משרד הכלכלה שראה רויטרס, ולא לחזור לגודלה לפני הפלישה לפני 2026.

האינפלציה השנתית לצרכנים הואצה באפריל ל-17.83%, הגבוהה ביותר מאז 2002.
Hybrid warfare – whether is it new. Chapter one

קרדיט: רויטרס  – תרגום: רוטר  קרדיט לתמונה: https://informnapalm.org/