אלערביה: הפצצה ישראלית על משלוח נשק איראני בנמל טרטוס

ישראל תקפה את סוריה יותר מ-12 פעמים מתחילת השנה

לאחר שמטוסי קרב ישראליים תקפו, ביום שישי, לפחות ב-8 טילים, מחסני נשק ואתרים של מיליציות איראניות באזור מסיאף באזור הכפרי של מחוז חמה, הפצצה ישראלית נוספת על משלוח נשק השייך לחסידי טהראן (חיזבאללה) בנמל טרטוס בסוריה – כך מדווחת רשת אלערביה.

כלי התקשורת של המשטר הסורי הודיעו כי נשמעו פיצוצים בערים שבאזורי חוף כמו ג'בלה, טרטוס ובניאס.

משלוח נשק איראני

היא גם ציינה כי פיצוצים אלו הגיעו מתגובת כוחות המשטר בסביבת העיר מסיאף, לגרסתה, על רקע מידע המאשר כי ההפצצה הישראלית פגעה במשלוח נשק איראני בנמל טרטוס שעל חוף הים התיכון – כך דיווחו מקורות לרשת אל-ערביה / אל-חד'ת.

תקיפה זאת באה לאחר הפצצה ישראלית נוספת, היום, על אתרים בכביש ואדי אל-עיון, ממערב למסיאף, ומטרה אחרת באזור אל-סוידה – السويدة, דרומית מזרחית למסיאף, שהובילה לשריפות באתרי היעד, כך לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. .

אמבולנסים נראו ממהרים למקומות שהותקפו, והיו דיווחים מאושרים על נפגעים.

המשטר הודיע ​​כי 11 חיילים ואזרחים נהרגו ו-6 נפצעו כתוצאה מההפגזה הישראלית על אזורים במחוז אלחאמה.

12 תקיפות ב-5 חודשים

ראוי לציין שישראל תקפה את סוריה יותר מ-12 פעמים מתחילת השנה.

לפני יומיים, ב-11 במאי, לאחר חצות בין שלישי לרביעי, נפלו טילים ישראלים באתרים בסביבת העיירה חאדר בצפון האזור הכפרי של מחוז קוניטרה, סמוך לגבול עם הגולן הישראלי, שם ממוקמות מיליציות המזוהות עם איראן וחיזבאללה.

התקיפות הישראליות תקפו גם לפחות 5 אתרים באזור הכפרי המערבי של מחוז אלחמה בתשיעי באפריל האחרון, ופגעו בסביבת המכללה לעניינים מנהליים, מרכז המחקר המדעי – "מעבדות ההגנה" ונקודה צבאית בכפר סוידה, ובנוסף הותקפה נקודה צבאית בפאתי מסיאף.

מאות תקיפות

במהלך השנים האחרונות ביצעה ישראל מאות תקיפות אוויריות בסוריה נגד כוחות המשטר, מטרות איראניות וחיזבאללה, אך לאחרונה הואץ הקצב.

ישראל ממעטת ליטול אחריות על תקיפות בשטח סוריה, אך היא תמיד חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתמודד עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית שם.

תמונה

 

קרדיט: אלערביה