המודיעין הצבאי של חמאס חוץ ושיתוף הפעולה עם ארגונים נוספים:

בשנים האחרונות שיתוף הפעולה המודיעיני בין ארגוני הטרור בציר ההתנגדות – בדגש על חזבאללה וחמאס, מתחזק ומתהדק, לאחר מבצע שומר החומות חשף עורך הערוץ אלמיאדין הלבנוני, המזוהה עם ציר ההתנגדות, כי במהלך המבצע הוקם בבירות חמ״ל משותף לחזבאללה וחמאס (https://t.me/thethinkingman/1173) עם נציגי מודיעין משני הארגונים.

ניכר כי ארגון הטרור חמאס מפעיל את המודיעין הצבאי שלו גם מחוץ לרצועת עזה, בעיקר בטורקיה ובלבנון, על מנת לאסוף מודיעין נרחב יותר על ישראל ובכדי להקים רשת מודיענית נרחבת בציר ההתנגדות – נחשוף היום לראשונה שלושה מבכירי המודיעין הצבאי של חמאס.

• מחמד נג'ם:

כינוי: החאג' מהדי
תפקיד: אחראי קשרי החוץ של הזרוע הצבאית של חמאס לשעבר

במסגרת תפקידו נג׳ם נהג לנוע על ציר לבנון-איראן ובמסגרת תפקידו היה אחראי לתיאום בין כוח קדס, חזבאללה וחמאס.
כשסנואר נבחר לראש הלשכה המדינית בעזה, הוא קיבל יחד עם מחמד דף החלטה להוציא להורג את גיסו של מחמד נג'ם – מחמוד אשתוי. בעקבות המקרה והסכסוך שנוצר עם סנואר, נג'ם הפסיק לשתף פעולה עם הנהגת הרצועה וירדה קרנו לאחר שעבר לעבוד בטורקיה.

• מחמד טלאל עלי חדאד:

כינוי: אכרם
תפקיד: ראש מחלקה במודיעין הצבאי של חמאס בלבנון
מקום מגורים: שכונת בשקשהיר, איסטנבול, טורקיה.
תעודת זהות: 10000943658589458
מצב משפחתי: נשוי +4

מחמד חדאד מזוהה ברשת כבעלים של חברת “Found it” המוכרת בגדים ברשת אך תחת הכיסוי הזה פועל מפקד בכיר במודיעין הצבאי של חמאס.
עד שנת 2018 היה מחמד מפקד במודיעין הצבאי של חמאס בעזה שהיה להוט לפתח פרויקטים בתחום המו״פ ולקדם רכישת ציוד טכנולוגי לטובת הארגון.
באוגוסט 2018, אכרם עזב את רצועת עזה ועבר לטורקיה ומיד לאחר מכן ללבנון עם מספר פעילים נוספים במטרה להקים תשתית צבאית של חמאס חוץ – הוא עבר קורס הדרכה לשימוש בכטב״מים מונחים, ייתכן ובאיראן, ופועל למטרות מודיעין של חמאס בחוץ.

• ח׳אלד יוסף סלמאן ע׳אנם:

גיל: 38
מצב משפחתי: נשוי +4
מקום מגורים: שכונת בשקשהיר, איסטנבול, טורקיה.
מספר טלפון: +972-059-228-7874
תעודת זהות: 1000283323764877

ח׳אלד ע׳אנם הוא ראש מחלקה במודיעין הצבאי של חמאס בחוץ.
עד לשנת 2019 ע׳אנם היה בכיר במודיעין הצבאי של חמאס בעזה בכמה תפקידים – תחילה כפעיל במחלקת תצפיות, לאחר מכן קודם לראש המחלקה, ע׳אנם עבד בפרויקטים הקשורים למו״פ ורכישת ציוד טכנולוגי לטובת חמאס.
בנובמבר 2019 עזב את רצועת עזה ועבר לפעול לטורקיה, במהלך שירותו בטורקיה פעל עם מספר גורמי חמאס, בינהם מחמד חדאד, ואף עבר ללבנון לתקופה שבה פעל במסגרת שיתוף הפעולה המודיעיני בין חמאס לחזבאללה, עד שנת 2020.

Israel Defense Forces on Twitter: "After providing advance warning to  civilians & time to evacuate, IDF fighter jets struck a multi-story  building containing Hamas military intelligence assets. The building  contained civilian media

קרדיט: עולם החדשות בטלגרם      קרדיט לתמונה: דובר צה"ל