אתר אמריקאי חושף מסרים שרוסיה ואיראן רוצות להעביר מביקוריו של אסד

האתר האמריקני אל-חורה חשף מסרים שרוסיה , איראן ואיחוד האמירויות רוצות להעביר באמצעות הזמנת נשיא המשטר הסורי, בשאר אל – אסד, לבקר בהן.

האתר ציטט את נוואר שעבאן, חוקר סורי במרכז עומרן למחקרים אסטרטגיים, שאמר כי ביקוריו האחרונים של אל-אסד בשלוש המדינות נסבו סביב מסרים בין מדינה אחת למדינות אחרות.

החוקר הוסיף כי העברת אסד מדמשק לטהראן על ידי מטוס מסחרי איראני , וקבלתו לפני מספר ימים ללא כל פרוטוקול רגיל, נושאת מסר כי טהראן שולטת בו ובהחלטותיו.

לדברי שעבאן, אסד קיבל הנחיות מאיראן כיצד להתמודד עם כל התפתחויות חדשות במדינה, לאור העיסוק המתמשך של רוסיה במלחמה באוקראינה.

האתר גם ציטט את הדיפלומט הסורי לשעבר, בשאר אל-חאג' עלי, כי איראן ורוסיה פוגעות בכוונה בריבונותו של אל – אסד ובמעמדו כנשיא סוריה , וכל אחד מהן מנסה להוכיח את שליטתה בהחלטותיו המדיניות. 

באשר לתחום הפוליטי, עלא אל-אספארי, המתגורר בדמשק, סבור שהסיבה להיעדר פרוטוקולים כלשהם בביקוריו הפתאומיים של אסד ברוסיה , איראן ואיחוד האמירויות, והעיכוב בהכרזה על הביקור, היא החשש שלו מפני חיסול ממוקד. 

לפני יומיים ערך ראש המשטר הסורי ביקור פתע באיראן , במהלכו נפגש עם נשיאה ועם המנהיג האיראני העליון – עלי חמינאי, אך ביקור זה לא נערך לפי כללי הפרוטוקול, שכן משקיפים מתחו ביקורת על היעדר דגל המשטר מאחורי בשאר אל- אסד , בעוד דגל איראן היה נוכח .

אתר אמריקאי חושף מסרים שרוסיה ואיראן רוצות להעביר מביקוריו של אסד בה

קרדיט: אלעאלם + אלחורה