הפתעה רבתית נכונה למערב בין שברי מטוסי הקרב הרוסיים באוקראינה

שרידי מטוסי קרב רוסיים שהופלו באוקראינה חשפו כי הטייסים טסים עם מכשירי GPS בסיסיים ה-"מודבקים ללוחות השעונים" מכיוון שמערכות הניווט המובנות שלהם כל כך גרועות, אמר שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס.

בנאום במוזיאון הצבא הלאומי בלונדון ביום שני, הנציח וואלאס את אלו שמתו במלחמת העולם השנייה וכינה את פלישת רוסיה לאוקראינה "חסרת היגיון ומביסה את עצמה".

הוא הוסיף כי ישנן ראיות המצביעות שבפלישה לאוקראינה נחשף חוסר התפקוד של הציוד הצבאי הרוסי.

"נמצאו מקלטי 'GPS' מודבקים על לוחות המחוונים של מטוסי Su-34 רוסיים שהופלו כך שהטייסים ידעו היכן הם נמצאים, בשל האיכות הירודה של המערכות שלהם", אמר.
"התוצאה היא שבעוד שלרוסיה יש כמויות גדולות של ארטילריה ושריון שהם אוהבים לצעוד בהם, הם לא מסוגלים למנף אותם לתמרון נשק משולב, ופשוט לירות מטחי ארטילריה חסרי הבחנה", הוסיף.

ה-Su-34 יוצר לראשונה בברית המועצות בתחילת שנות ה-90, אך הוא עדיין אחד ממטוסי הקרב המובילים ברוסיה.

אוקראינה שיתפה עדויות רבות לדברים, שלדבריה, הם ניסיונותיה של רוסיה לתקן בעיות בציוד צבאי ישן ולהשלים מחסור בציוד.

בחודש שעבר, חיילים אוקראינים הציגו את מה שלדבריהם היה מזל"ט רוסי שהיה מכוסה בסרט דביק ומצויד בפקק פלסטיק גנרי למכסה דלק. במרץ מצאו כוחות אוקראינים את מה שנראה כתחבושות של הצבא הרוסי משנת 1978 שהושלכו בשדה קרב.
בנאומו ביום שני אמר וואלאס כי בכלי רכב רוסיים נמצאו, לעתים קרובות, מפות מנייר העדכניים לשנות השמונים של אוקראינה" וכי חיילים השתמשו בבולי עץ אורן כהגנה מאולתרת על משאיות אספקה וגם הצמידו "כלובי מגן" עיליים לטנקים שלהם.

רוסיה ערכה את המצעד הצבאי השנתי של יום הניצחון במוסקבה ביום שני, אך ביטלה את המטס של חיל האוויר בגלל ,מה שלדבריה היה, מזג אוויר גרוע.

במהלך נאומו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא הכריז מלחמה כוללת על אוקראינה כפי שציפו גורמים במערב, כולל וואלאס. במקום זאת הוא שיבח את החיילים הרוסיים שנלחמים באזור דונבאס המזרחי באוקראינה ותקף את נאט"ו וארה"ב.

Ukrainian Army Shoots Down Russian Fighter Jet Sukhoi-30 | Russia-Ukraine War Latest Updates - YouTube

קרדיט: businessinsider.com  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות