הבנק העולמי הסכים להלוות ללבנון 150 מיליון דולר לייבוא ​​חיטה

במסגרת הסיוע שניתן לייבוא ​​חיטה , הודיע ​​היום, שני, שר הכלכלה והמסחר הלבנוני, אמין סלאם, כי ארצו קיבלה את האישור הסופי מהבנק העולמי להלוואת חירום בסך 150 מיליון דולר.

הטלוויזיה אל-שרק ציטטה את סלאם שאמר כי "לבנון היא המדינה הראשונה שמקבלת הלוואת חירום כזו, כדי להתמודד עם משבר המזון שנגרם על ידי מתחים גיאופוליטיים וכלכליים גלובליים".

הוא הוסיף, "לאחר אישור הבנק העולמי, נעביר את הסכם ההלוואה לממשלה בתקווה שהוא יאושר לפני הבחירות לפרלמנט, שיסתיימו ביום ראשון, 15 במאי, או לאישור הפרלמנט החדש מיד לאחר הבחירות.

ב-7 באפריל הודיעה קרן המטבע הבינלאומית כי הגיעה להסכם ראשוני עם ביירות למימון 3 מיליארד דולר שיוצאו על פני 4 שנים, על פי תכנית שמטרתה לבנות מחדש את הכלכלה ולהחזירה לפסים תקינים.

הבחירות מגיעות ברקע תנאים פוליטיים מורכבים ומשבר כלכלי ופיננסי חסר תקדים שעוברת לבנון, הסובלת ממחסור בסחורות בסיסיות לאחר שהמטבע שלה (הלירה) איבד כ-90% מערכו.

כבר יותר משנתיים סובלים הלבנונים ממשבר כלכלי חסר תקדים שהוביל לקריסת שיא בערך המטבע המקומי (הלירה) מול הדולר, כמו גם מחסור בדלק ותרופות, ולעלייה בשיעורי העוני והאבטלה.

קרדיט: סוריה טי וי