דמשק: 7 הרוגים בהתנגשות בין מיליציות שיעיות באזור מקדש סיידה זינב

שבעה בני אדם, בהם הילדה הסורית בת ה-12 נור קטאן, נהרגו בהתנגשות בין מיליציות שיעיות זרות הנאמנות לאיראן ו"חיזבאללה" באזור סיידה זינב בדרום הבירה דמשק.
גורם בשטח אמר לאתר החדשות הלבנוני – אל-מודון כי פרץ סכסוך בין חבר במיליציה פקיסטנית לאחר במיליציה אפגנית, שהתפתח להתנגשות מזוינת בין שני הצדדים, בה נהרגו 7 בני אדם, בהם הילדה נור, ו-3 אחרים נפצעו. סיבת הסכסוך טרם נודעה.
"מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם" אמר כי עימותים פרצו בין מיליציות שיעיות זרות הנאמנות לאיראן בשכונת קו סודאן באזור המקדש השיעי המקודש – סיידה זינב, והרגו 10 בני אדם, בהם 7 אזרחים, ושניים מהם ממיליציות אלו. . המצפה ציין כי העיר  דמשק עדה לכאוס ביטחוני בשל שליטתן של מיליציות זרות שאינן סוריות, הנאמנות לאיראן.
במקביל, באתר חדשות הסורי –  "סאות אל-עאסימה" (קול הבירה) דווח כי מספר ההרוגים במציאות גבוה ממה שנאמר בתקשורת של המשטר. הוא ציין שאותן מיליציות מנעו ממפקד משטרת דמשק ומקציני הביטחון הצבאיים להיכנס לאזור ולהפריע לפתרון העימות, שנמשך יותר מחצי שעה, והוסיף כי המיליציות הללו קיבלו איומים מרומזים לעזוב את המקום ולשמור את האירוע בסוד.
מנגד, ברשת "שאם FM" אישרו את האירוע הביטחוני ואמרו כי בעיר פרץ עימות לאחר שסכסוך מהותי התפתח להתנגשות מזוינת שהותירה הרוגים ופצועים, בהם נערה סורית, מבלי למסור פרטים נוספים.
בפברואר האחרון פרץ סכסוך בין משפחות בסיידא זינב לבין קבוצת מבקרים שיעים זרים במקדש הדתי בעיר, על רקע התבטאויות המבקרים , בביטויים עדתיים ועלבונות מילוליים, שהתפתחו לשימוש בנשק קר , לפני שהמיליציה האיראנית נכנסה ופעלה להרגעת הסכסוך, כך טוען המצפה הסורי.
מיליציות שיעיות זרות איראניות ועיראקיות פרוסות בעיר, בנוסף לנוכחות חיזבאללה הלבנוני באמתלה של הגנה על המקדש השיעי, אשר עדים לנהירה של עולי רגל שיעים מדי שנה ממדינות שונות, ובראשן איראן ועיראק. .
למרות שיש מפקדות ביטחוניות המזוהות עם המודיעין של המשטר הסורי, נוכחותם שם מוגבלת וייצוגית בלבד, שכן איראן, באמצעות המיליציות הללו, שולטת בהחלטה הביטחונית והמנהלית שבהן, עד כדי כך שהסורים החלו לכנותה " הפרבר הדרומי של סוריה".
במהלך השתלטות האופוזיציה החמושה הסורית על מספר מהשכונות הדרומיות של הבירה דמשק המקיפות את העיר, בתחילת 2013, שלחה איראן מיליציות המזוהות עמה, בעיקר מהחיזבאללה הלבנוני, לעיר, באמתלה של הגנה על המקדש. ומניעת נפילת העיר, שהייתה מחולקת לשני חלקים, מערב – שהאופוזיציה החמושה שלטה בה, ומזרח שנשלט על ידי מיליציות נאמנות לאיראן.

באמתלה של הגנה עליה, מיליציות אלו השתתפו לצד המשטר הסורי במלחמתו נגד כוחות האופוזיציה בכל שכונות דמשק ובאזור הכפרי הדרומי שלה. ההשתתפות ההיא, שהתרחבה מאוחר יותר למערב הבירה בעיר דראיה באמתלה של הגנה על מקדש אלסיידא זינב, כדי להרחיב את פעולותיהם לאחר מכן עוד יותר, כאשר איראן התערבה באופן גלוי וישיר בכל מחוזות סוריה, בעיקר בחלב ודרעא.
דמשק: 7 הרוגים בהתנגשות של מיליציות שיעיות..בסיידה זינב
קרדיט: אתר אלמודון