מחקר חושף את הנזקים של להישאר ער עד מאוחר לצורך למידה

הישארות ער עד מאוחר לבחינות הפכה לחלק נורמלי מהתהליך האקדמי בתיכון ובקולג', אבל חוקרים מאוניברסיטת בראון וממרכז ריקן למדעי המוח היפני אומרים שתרגול זה מעכב ולא עוזר לתהליך הלמידה, לפי Medical News Today המצטט את כתב העת למדעי המוח.

לפי "Al Arabiya Net", החוקרים מצאו עדויות המצביעות על כך ששינה עוזרת לאדם לקלוט את מה שלמד בעודו ער באמצעות תהליך המתמקד במיוחד בלמידה, כלומר ככל שאדם ישן יותר, כך המוח שלו משקיע יותר זמן לעבד את הידע והמיומנויות שנרכשו בזמן שהיה ער.

לדברי המחבר הראשי של המחקר ד"ר יוקה סאסאקי, פרופסור למדעי הקוגניציה, הבלשנות והפסיכולוגיה בתכנית לתואר שני במדעי המוח באוניברסיטת בראון, שינה מקלה על הלמידה, אך לחוקרים היו מודלים סותרים כיצד לעשות זאת – המודל מבוסס השימוש והמודל מבוסס הלמידה.

המודל מבוסס השימוש קובע כי כמה שהאדם לומד בזמן שינה הוא תוצאה של איך המוח פועל כשהוא ער. מצד שני, המודל מבוסס הלמידה קובע שמה שאדם שומר את המידע במהלך השינה קשור ישירות לתהליך עצבי הקשור ספציפית ללמידה.

ד"ר סאסאקי והצוות שלה ביקשו לבדוק איזה מודל עשוי לסייע בלמידה. החוקרים השתמשו בשתי קבוצות ניסוי של מתנדבים ,נשים וגברים.

קרדיט: https://www.mobtada.com/