שיתוף הפעולה בין ענף פלסטין בכוח קודס לבין ארגוני הטרור העזתים. פרטים

במשך שנים ענף פלסטין של כוח קודס, בראשות החאג׳ רמצ׳אן, סעיד איזדי, פועל בשיתוף פעולה עם שלושה ארגוני טרור פלסטינים ברצועה – חמאס, גא״פ וגדודי עבד אלקאדר אלחסיני של הפת״ח, על מנת לתמוך בפיתוח ארגוני הטרור – כלכלית וצבאית.

להלן מספר אישים בולטים בשיתוף הפעולה בציר ההתנגדות:

• מצטפא מג׳יד ח'אני – מכונה החאג׳ מג׳יד, אחראי האימונים וההכשרות בענף פלסטין, ח׳אני הוא איראני ובן 61 (נולד ב23.7.1961)

• מג'יד זארעי – מכונה אבו רקיה, אחראי המבצעים בענף פלסטין ואחראי לתיאום שלהם אל מול הארגונים הפלסטינים, זארעי הוא איראני ובן 45 (נולד ב29.9.1977)

• מג׳תבא ח׳דאדאדי – אחראי על סדנאות הפוליגרף במסגרת הכשרות המודיעין של הענף.

• חסין רוזבה – אחראי על העברת הרצאות על גאופוליטיקה כדי להכשיר אנשי המודיעין להכיר את הזירה הבינלאומית במסגרת הכשרות המודיעין של הענף.

תמונות

הכשרות המודיעין של ענף פלסטין מתבצעות בשטח איראן, באוניברסיטת האימאם חסין הידועה לשמצה בשל היותה חממת טרור – המון הכשרות מודיעין והנדסה של משה״מ מתבצעות בה.

בעבר היו דיווחים על כמה ניסיונות שסוכלו, לאחר קבלת מודיעין מדויק, של פעילים עזתים בארגוני הטרור לצאת להכשרות באיראן תחת ענף פלסטין:

בשנת 2019 עבד אלרחים פהים אלממלוכ, פעיל בזרוע הצבאית של הגא״פ, טס לאיראן מטעם הג׳האד האסלאמי אך בשובו מן איראן, בדרך חזרה לעזה, נעצר בשדה התעופה בקהיר ע״י כוחות הביטחון המצרים. אלממלוכ גורש לדמשק לאחר כמה חודשים וייתכן ומטרת טיסתו לאיראן הייתה לטובת קורס דומה.

מקרה נוסף היה כשאנס אלהמץ, מהנדס במטה הייצור של חמאס, נשלח בשנת 2020 ע״י ג׳מאל זבדה לקורס הנדסה באיראן ונעצר במצרים עוד לפני הגעתו לאיראן.

Quds Force - YouTube

קרדיט:  עולם החדשות בטלגרם  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות