מאחורי מינוי רמטכ"ל סוני לצבא סוריה דווקא בעיתוי הנוכחי!

סכונות הידיעות הסורית הרישמית – SANA  דיווחה כי נשיא סוריה בשאר אל-אסד הוציא צו על מינוי האלוף עלי מחמוד עבאס כשר ההגנה, והוא מחליף את הגנרל עלי עבדאללה איוב, ששירותו הצבאי הסתיים.

הצו החדש לא פירט את הסיבות למינוי החדש.

מה העיתוי מאחורי המינוי ?

לקהילה הבינלאומית, ההחלטה הפתאומית הגיעה יומיים לאחר חשיפת אחד ממעשי הטבח הנוראיים ביותר שבוצעו בעשרות אזרחים בדמשק, והעובדה שהשר החדש הוא מהאזורים הסונים שהתקוממו נגד המיליציה בשנים האחרונות.

מינוי זה נועד להסב את תשומת הלב של התקשורת העולמית מהטבח הנורא שהתרחש בשכונת תדמון בדמשק.

האלוף עבאס נולד באזור הכפרי של דמשק בשנת 1964, והצטרף למכללה הצבאית בשנת 1983 בהתמחות שריון, שם החל את דרכו במכללת השריון בדרגת סגן ועלה בדרגות ובמשימות.

הוא עבד כמרצה באקדמיה הצבאית העליונה במשך עשר שנים עד פרוץ המהפכה הסורית בשנת 2011.

הוא הועלה לדרגת אלוף בשנת 2018.

כיהן בתפקיד סגן הרמטכ"ל במשרד ההגנה של משטר אסד מאז שנה שעברה.

הוא ידוע כאחד שהתרחק מתחום המבצעים הצבאיים בתקופת המהפכה הסורית, לפי מקורות מקומיים וצבאיים, עד שהופיע לפתע בציבור כאשר אסד מינה אותו לשר הגנה במשטר שלו, ללא כל קצין מקורב ושטח אחר שהוביל פעולות צבאיות נגד הערים המורדות.

במהלך שירותו הצבאי, עבאס עבר קורסים בסיסיים בתוך סוריה ומחוצה לה, בעיקר קורס פיקוד ומטה בפקיסטן בשנת 1997, קורס הגנה לאומי בבריטניה (המכללה המלכותית ללימודי ההגנה) בשנת 2000, קורס משברים בינלאומי בשוודיה ( המכללה המלכותית השוודית) בשנת 2003, בנוסף לקורס בהנחיית הגנת המדינה בהולנד (הקולג' המלכותי) בשנת 2004, וקורס ברפורמה במגזר הביטחוני במדינות שיצאו מעימות בבריטניה בשנת 2006.

האלוף עלי מחמוד עבאס מגיע מהעיירה איפרה, אחת העיירות בוואדי ברדה, באזור הכפרי של צפון-מערב דמשק, בצמוד לכפרים עין אל-פיג'ה ודיר מוקרין מחד, הקשורים מינהלית לאזור זבדאני, והגובל גם עם חבל קלמון המערבי, אזורים שמרדו בעבר נגד אסד ומשטרו לפני שכוחות הביטחון הסורים הסתערו עליהם והחזירו אותם לשליטתם באמצעות מדיניות האדמה החרוכה.

הקצין עבאס נעצר על ידי קבוצת פלגים של הצבא החופשי בשכונת ברזה בדמשק בשנת 2013. הוא היה אז בדרגת תא"ל. הוא הוכה לאחר שבזזו את נשקו הצבאי ואת מכוניתו הצבאית עקב נוכחותו במתחם. מיליצית המורדים שחררה אותו כמה ימים לאחר מכן כחלק מהמשא ומתן.

קרדיט: סוריאת