פרטי התקיפה על שיירה של מיליציה איראנית מזרחית לדיר א-זור

אתמול, בטרם התבהרה התמונה,  דיווחו מספר כלי תקשורת כי כלי טייס ישראלים תקפו שיירה אירנית במזרח סוריה. היום כבר הביאו כלי תקשורת סורים מקומיים במזרח המדינה פרטים נרחבים מאותה תקרית. והפעם האצבע המאשימה שינצה כיוון , הקואליציה הבין לאומית בהובלת ארה"ב הפועלת נגד מטרות דאעש באזור הואשמה בתקיפה זאת.

מספר חברי מיליצייה ,הנאמנים למשמרות המהפכה האיראניים, נהרגו, כולל מפקד, בתקיפות שבוצעו על ידי כלי טיס, ככל הנראה המזוהים עם הקואליציה הבינלאומית, אתמול, על שיירה צבאית באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור.
כתב רשת החדשות הסורי – Nahr Media אמר כי התקיפות הביאו להשמדת שיירה צבאית של מיליציית "משמרות המהפכה האיראניים" במדבר אל-מיאדין, שנסע בה גם  ממשגר רקטות נייד, שיצא מהאזור הביטחוני לכיוון חוות אל-חידריה, שבדרום מזרחה של העיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור.
הוא ציין כי ההרוגים נלקחו לבית החולים אל-שיפא בעיר אל-מיאדין, שם השתלטו אנשי המיליציה על הכניסות והיציאות של הכבישים המובילים לבית החולים.
מקורות פרטיים מסרו לכתב של Nahr Media, כי השיירה היתה בדרכה לחוות אל-חידריה כדי לירות משם רקטות לעבר שדה הנפט "אל-עומר", הנמצא בשליטת הקואליציה הבינלאומית.
הכתב הוסיף כי מיליציית "משמר המהפכה" העלתה את הכוננות בשורותיה בעקבות התקיפה, תוך שהיא מסיגה את אנשיה ממפקדות צבאיות גדולות  בבדיה (במדבר)  לכיוון האזור בו מרוכזים המיליציות החמושות הנמצאות תחת פיקוד איראני.
ראוי לציין שתקיפות מסוג זה הפכו כמעט עניין שבשגרה, כלומר תקיפות בלתי פוסקות על אתרים צבאיים או שיירות המזוהות עם המיליציות האיראניות באזור הכפרי של דיר א-זור, הנמצאת בשליטת כוחות אסד.

יש לציין כי בערך באותו זמן תקפו כלי טייס בלתי מזוהים גם בסיס שיגור טילים הנמצא באחריות מיליצייה איראנית.