יש ממי ללמוד: בוריס ג'ונסון- "מי שיבקש מקלט בבריטניה יישלח לרואנדה!"

בריטניה, מעוז הדמוקרטיה וזכויות האדם ,שיודעת להטיף מוסר לכל העולם, כבר לא יכולה יותר!!

לאור הסתערות מאות אלפי פליטים מרחבי העולם על האי הבריטי ,מבלי שהחוק ימנע מהמדינה להתמוטט מבפנים, מצא ראש ממשלת בריטניה פתרון רדיקאלי שאולי יביא מזור לבריטניה.

לונדון הגיעה להסכם שנוי במחלוקת עם קיגאלי והודיעה ביום חמישי שתשלח מהגרים ומבקשי מקלט, החוצים באופן לא חוקי את התעלה, לרואנדה, בעוד בריטניה מנסה לעצור את זרימת השיא של אנשים דרך נתיב המים המסוכן.
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בנאום ליד דובר בדרום מזרח אנגליה: "מהיום… כל אנשים שיכנסו לבריטניה באופן בלתי חוקי, כמו גם אלה שהגיעו באופן לא חוקי מאז 1 בינואר השנה, עשויים להיות מועברים לרואנדה".

הוא הוסיף: "לרואנדה תהיה היכולת ליישב מחדש עשרות אלפי אנשים בשנים הקרובות".

הוא תיאר את המדינה במזרח אפריקה הידועה ברקורד בעייתי בזכויות אדם: "אחת המדינות הבטוחות בעולם, והיא ידועה בעולם בשל הרקורד שלה בקבלה, שילוב והגירה".
ג'ונסון נבחר למשרתו על רקע מספר הבטחות, כולל שליטה בהגירה הבלתי חוקית, אך מספר שיא של מהגרים חצו את התעלה במהלך שלטונו. הוא גם הודיע ​​כי הסוכנות לביטחון גבולות בבריטניה תעביר את האחריות למעקב אחר ההגירה דרך התעלה לידי הצי.
ג'ונסון אמר: "הצי המלכותי הבריטי יקבל לידיו את הפיקוד המבצעי על כוח הגבול של התעלה במטרה לא לאפשר לאף סירה להגיע לממלכה המאוחדת באופן לא חוקי".

ראש הממשלה הודיע ​​על הקצבת מימון נוסף לסירות, מטוסים וציוד סיור לפיקוח על התעלה ולמעצר מבריחי אדם בים. והוא אמר: "זה ישלח מסר ברור לאנשים שמפעילים את הסירות האלה, (כי אם אתה מסכן את חייהם של אנשים אחרים בתעלה, אתה מסתכן בבילוי חייך בכלא).

יותר מ-28,000 אנשים מצרפת הגיעו לבריטניה בסירות קטנות מעבר לתעלה בשנת 2021. כ-90% מהם היו גברים, ושלושה רבעים מהם היו גברים בין הגילאים 18 ל-39. 

התוכנית החדשה הכעיסה במהירות פוליטיקאים מהאופוזיציה, שהאשימו את ראש הממשלה בניסיון להסיט את תשומת הלב מהקנסות שהוטלו עליו בגין הפרת כללי הסגר הקשורים לנגיף הקורונה, בעוד שארגוני זכויות גינו את ההסכם והגדירו אותו "לא אנושי".
דיווחים קודמים בתקשורת הזכירו את גאנה ורואנדה כמדינות פוטנציאליות שבריטניה יכולה להשתמש בהן כדי להשלים את הטיפול בנושא המהגרים, אך גאנה הכחישה כל קשר לעניין בינואר. באשר לקיגאלי, היא הודיעה אתמול (חמישי) כי חתמה על הסכם בשווי מיליוני דולרים עם בריטניה למלא תפקיד זה, במהלך ביקור שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל. "רואנדה מברכת על השותפות הזו עם בריטניה לארח מבקשי מקלט ומהגרים ולספק להם אמצעים חוקיים להתגורר במדינה האפריקאית", אמר שר החוץ של רואנדה וינסנט פרוטה בהצהרה.
בריטניה תממן את ההסכם עם רואנדה עד 120 מיליון פאונד (157 מיליון דולר, או 144 מיליון יורו), כדי "להשתלב (מהגרים) בקהילות ברחבי המדינה", על פי הודעת קיגאלי.
טים נאואר הולטון מ-Refugee Action האשים את הממשלה ב"העברת אחריותה למושבות אירופאיות לשעבר במקום לעשות את חלקנו ההוגן כדי לעזור לכמה מהאנשים הפגיעים ביותר בעולם". "מזימת הכסף המטונפת הזו תהיה דרך פחדנית, ברברית ובלתי אנושית להתמודד עם אנשים שנמלטים מרדיפות ומלחמה", הוסיף.

קבוצת "פעולת מעצר" ציינה שאנשים שיישלחו לרואנדה "יעמדו כנראה בפני מעצר בלתי מוגבל תחת ממשלה הידועה ברדיפת האופוזיציה האלימה שלה".

שר הבריאות של סקוטלנד חמזה יוסף אמר כי התוכנית מראה שהממשלה השמרנית היא "גזענית מבחינה מוסדית".
בציוץ הוא אמר שהממשלה "מעניקה מקלט בצדק לאוקראינים הנמלטים מהמלחמה, אך רוצה לשלוח מבקשי מקלט אחרים לרואנדה במרחק אלפי קילומטרים." 

לאוסטרליה יש מדיניות של שליחת מבקשי מקלט המגיעים בסירות למחנות ריכוז באי נאורו שבאוקיינוס ​​השקט, ובמקביל קנברה מבטיחה שכל מבקש מקלט שיגיע בסירה לעולם לא יורשה להתיישב באופן קבוע באוסטרליה.
ג'ונסון אמר כי מאז 2015 בריטניה קיבלה "יותר מ-185,000 גברים, נשים וילדים שביקשו מקלט… יותר מכל תוכנית דומה אחרת ליישוב מחדש באירופה".
בהתבסס על נתוני UNHCR, גרמניה קיבלה את המספר הגדול ביותר של בקשות מקלט באירופה ב-2021 עם 127,730, ואחריה צרפת (96,510), בעוד שבריטניה קיבלה את המספר הרביעי בגודלו של בקשות, עם 44,190.

קרדיט : עיראק.נט ורשתות חברתיות