מקורות מערביים: הסכם הגרעין עם איראן קורס ואירופה בניסיון להצילו

הציעו לשלוח את הנושא ונותן הראשי של האיחוד האירופי לטהראן בניסיון לשבור את המבוי הסתום בשיחות

מקורות אמריקאים רבים חשפו כי גורמים אירופאים מתכוננים לנקוט בצעד חדש להצלת הסכם הגרעין עם איראן , והציעו לשלוח את הנושא ונותן הראשי של האיחוד האירופי לטהראן בניסיון לשבור את המבוי הסתום בשיחות, כך מדווחים דיפלומטים מערביים ל"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי.

המקורות אמרו כי אנריקה מורה, מתאם האיחוד האירופי למשא ומתן, אמר לעמיתיו האיראנים כי הוא מוכן לחזור לטהראן כדי לפתוח דרך לצאת מהמבוי הסתום הנוכחי, והם הוסיפו כי איראן טרם הגיבה לקריאה.

המשא ומתן, שהחל בווינה באפריל 2021, נועד להסכים על הצעדים שארצות הברית ואיראן צריכות לנקוט כדי לחזור לעמוד בהסכם הגרעין מ-2015 שנחתם תחת ממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, שהסיר את רוב הסנקציות הבינלאומיות על איראן בתמורה להגבלות זמניות על פעילותה הגרעינית.

השיחות בווינה, הכוללות גם את בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין, הושעו מאז 11 במרץ. בשלב זה, גורמים במערב ובאיראן אמרו כי הנוסח של הסכם הגרעין כמעט הושלם.

עם זאת, העסקה נתקלה בבעיות בשבועות האחרונים עקב דרישות איראן מארצות הברית להסיר את סיווגם של משמרות המהפכה כארגון טרור. אך המפלגות הדמוקרטיות והרפובליקאיות בוושינגטון  התנגדו  ועוררו בכך את כעסם של בעלות הברית המסורתיות של ארה"ב במזרח התיכון.

בכירים איראנים הודיעו כי לא יוותרו על התחייבותם לנקום במעורבים בחיסול האמריקני של הגנרל האיראני, קאסם סולימאני, בינואר 2020.

מכיוון שאיראן מסרבת לנהל משא ומתן ישיר עם וושינגטון עד שהסנקציות יוסרו, גורמים אירופאים מנסים לשמור על השיחות בחיים, גם כאשר בירות המערב מעבירות את מוקד תשומת הלב שלהן לסכסוך באוקראינה.

ألكسندر نازاروف: متى يحصل العرب في النهاية على قنبلة نووية؟ | رأي اليوم

קרדיט:אלערביה וראי אליום