מה הקשר בין עיד אלפיטר למחיר הכפול של המלט בקונייטרה?

מחיר המלט במחוז קונייטרה עלה לכ-700 אלף לירות סוריות לטון, לאחר שמחירו לא עלה לפני מספר ימים על 400 אלף לירות, עקב הביקוש המוגבר לחומר בחג "עיד אלפיטר" ואי יכולתו של המגזר היצרני לענות על הביקוש הרב, על רקע הציפיות לעליית מחירים גדולה יותר עם תחילת החג.

העיתון "אל-וטן", המקורב למשטר הסורי, דיווח כי סניף חברת המלט "עמרן" במחוז אינו מסוגל לעמוד בביקוש הרב למלט שחור והכמויות המגיעות למחוז מועטות ביותר. מציינים כי הצורך היומי של המחוז במלט הוא 200 טון, בעוד שמגיע רק כ-60 טון במקרה הטוב.

אחמד דיאב, ראש ארגון קבלני הבנייה בקונייטרה , אמר כי הסיבות למחירי המלט השחור הגבוהים נובעות מהביקוש הרב לו עבור פעולות הבנייה הבלתי חוקיות המתקיימות במהלך החג הארוך יחסית המגיע לכ-9 ימים. הוא אישר כי סוחרי מלט החלו לעשות מונופול על החומר והפסיקו לספק לשוק באופן זמני על מנת לקצור רווחים נוספים במהלך עיד אלפיטר, עקב הביקוש הרב של סוחרי בניין ואזרחים למלט, כך דיווח העיתון "אל-וטן" .

הפרשן הכלכלי, מוחמד אל-ג'לאלי, אמר כי המלחמה באוקראינה הובילה לעליית מחירי הנפט, ולכן עלויות המשלוח העולמיות של חומרים מיובאים עלו בכמעט 30%, בנוסף לעלויות הביטוח, שבאו לידי ביטוי במחירים של חומרים מיובאים לסוריה, מה שהוביל לעליית מחירי חומרי בניין וחיפוי.

הוא הוסיף בדבריו לעיתון "אל-וטן", המקורב למשטר, כי רוב חומרי החיפוי לתעשיית הבניין בסוריה מיובאים, ומחיריהם עלו, ושער החליפין בשוק השחור עלה בכמעט 20 אחוזים, מה שהעלה את מחירי החומרים כתוצאה מהפיחות במטבע המקומי.

מה הקשר לעיד למחיר הכפול של המלט בקוניטרה?

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות