הותקף בסיס שיגור טילים של מיליציות איראניות באל-מיאדין במזרח סוריה

מטוסי קרב, ככל הנראה שייכים לקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, תקפו, ביום ראשון בערב, משגרי טילים של מיליציית "משמרות המהפכה" האיראנים במדבר המשתרע בין הערים אל-מיאדין ואל-עשארה العشارة, מזרחית לדיר א-זור.

מקורות מקומיים אמרו לאתר החדשות "סוריה טי וי"  כי שתי תקיפות אוויריות פגעו בעמדות של המיליציות, ולא ידוע עד כה היקף האבדות בשורותיהן. דיווחים מקומיים טענו שעות אחרי התקיפה כי בתי החולים בשני הערים , אלמיאדין ואלעשארה התמלאו בפצועים שהגיעו מהאתרים המותקפים.

קדמה לתקיפה האווירית עצמה טיסות מל"טים, השייכים לקואליציה הבינלאומית, מעל שמי האזור, לפני שמטוסי הקרב תקפו את האתרים – כך מוסרים מקורות מקומיים.
המיליציות האיראניות בערים אל-מיאדין ואל-עשארה הכריזו על כוננות גבוהה בשורותיהן והם אף פינו חלק ממפקדותיהן מחשש לתקיפות אוויריות.

הכוחות האמריקאים באזורים הכפריים של דיר א-זור מחזיקים בכמה בסיסים צבאיים, ובהם שדה הגז קוניקו ושדה הנפט אל-עומר משם עורכים כוחות הקואליציה מתקפות על כוחות דאעש הפועלים במזרח סוריה .

בסיס "שדה עומר" הופצץ בטילים ומרגמות מספר פעמים על ידי מיליציות פרו-איראניות שהוצבו באזורים שממזרח לפרת.

כמה מאות חיילי ארה"ב והקואליציה מוצבים במה שמכונה "הכפר הירוק" בשדה "אל-עומר".

חיילים אמריקאים באזור הם חלק מכ-1,000 החיילים האמריקאים שעדיין נמצאים בסוריה, ועוד 2,500 בעיראק.

מקורות בתקשורת הסורית דיווחו לאחרונה כי איראן פרסה במזרח סוריה טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני ואף אימנה אנשי מיליציות בירי של אותם טילים. המקורות אף דיווחו כי האיראנים שולטים על ההפעלה המבצעית של טילים אלו ורק הם מוסמכים להורות על שיגור טיל שכזה.

יש לציין כי הטילים הבליסטיים שאיראן הציבה במזרח סוריה הם בעלי טווח של יותר מ-700 ק"מ וכי הם יכולים לפגוע במטרות בשטח ישראל.

עובדה זאת ידועה היטב לישראל שתעשה כל מאמץ לסכל כוונות כאלו.