מיליארדים בנשק ואפס משא ומתן: האג'נדה האמיתית של ארה"ב באוקראינה

בארה"ב מתחילים לצוץ מאמרי ביקורת בתקשורת הטוענים כי רק אינטרס אמריקאי עומד מאחורי המשך המלחמה באוקראינה וכי רק אם ארה"ב היתה רוצה , ולא משנה בכלל מה עמדתו של פוטין, המלחמה באזור זה היתה נפסקת לאלתר או לפחות נחלשת מאוד עם תחילת המו"מ על הסדר של שלום באזור. להלן דוגמא אחת:

ביום שני, שר ההגנה לויד אוסטין אמר, "אחת המטרות של ארה"ב באוקראינה היא לראות את רוסיה מוחלשת". הוא גם אמר, "ארה"ב מוכנה להזיז שמיים וארץ כדי לעזור לאוקראינה לנצח במלחמה נגד רוסיה".

ההצהרה הראשונה אינה מכילה מטרה להציל חיים אוקראינים. הסיבה לכך היא שהצלת אוקראינים אינה המוקד העיקרי של מטרות המלחמה של ארה"ב באוקראינה. שר החוץ הטורקי, מבלוט קאווסוגלו, העביר ביקורת חריפה על התעלמותה של אמריקה מהמוות וההרס המדהימים שם ואמר "יש מדינות בתוך נאט"ו שרוצות שהמלחמה תימשך. הן רוצות שרוסיה תחלש".

ככל הנראה "שמים וארץ" בהצהרה השנייה כולל נשק במיליארדים , אבל אף זוג מגפיים אמריקאיים על הקרקע. הוא גם לא כולל מטוסי קרב אמריקאים ואפילו אזור אסור לטיסה כדי להתמודד עם העליונות האווירית רוסית.

זאת בקצרה אמריקה שלא רואה במלחמת אוקראינה סכנה לאינטרסים הלאומיים שלה ששווה לה לסכן חיים ולו של אמריקאי בודד. מדיניות ארה"ב מסתכמת ב-" אוקראינה גוססת; אמריקה מעבירה אספקה".

אמריקה ותומכיה הנלהבים בתקשורת צריכים לתמוך, אפילו לדרוש, שהממשלה שלנו תשתמש במשא ומתן, האמצעי היחיד להביא את המלחמה הנוראה הזו לסיום מיידי. דמוניזציה אינסופית של נשיא רוסיה פוטין גם הופכת את התחלת המשא ומתן ההכרחי לקשה, אם לא בלתי אפשרי.

זה מוביל לשאלה הוגנת שרבים בתנועת השלום ואחרים שואלים: האם ארה"ב מספקת נשק אינסופי אבל אין משא ומתן רק כדי לנהל מלחמת פרוקסי שאותה נלחמים האוקראינים, בעיקר כדי לבודד, להחליש, אפילו להשפיע על שינוי המשטר ברוסיה, ולא כדי להציל חיים של אוקראינים?

אנחנו צריכים שכל ארגון תקשורת באמריקה יתחיל לשאול את השאלות הקשות שיכולות לספק יציאה ממלחמה אינסופית, מיתון עולמי ורעב, והכי חשוב, מלחמה גרעינית אפשרית.

USA: 'Stop NATO' - Dozens protest US involvement in Ukraine-Russia tensions in NYC | Video Ruptly

קרדיט: אנטיוואר     קרדיט לתמונה: .ruptly.tv