העיתון "אל ג'דיד": משלחת צבאית ישראלית ביקרה לאחרונה במצרים

גורמים יודעי דבר מסרו הבוקר לעיתון הערבי "אלג'דיד" כי משלחת צבאית רמת דרג בראשותו של ראש אמ"ן, האלוף אהרון חלויה, הגיעה בעת האחרונה לסבב שיחות עם המתווכים המצריים ובכירים צבאיים.

שיחותם של השניים התמקדו בשלושה נושאים חשובים. לפי הדיווח המשלחת הישראלית ביקשה מהמתווכים לפעול על מנת לקדם עסקת שבויים ונעדרים בתקופה הקרובה, אך חמאס ושאר הפלגים לא הביעו את אמונתם בדבר בשל החשש שמדובר במניפולציה ישראלית, שכן מגעים לעסקת שבויים יובילו להורדת רף האלימות – אינטרס ישראלי בתקופה הקרובה.

הנושא השני בו עסקו המשלחות היה התחמשות ארגוני הטרור ברצועה בנשק מתקדם. לפי הדיווח, בישראל הביעו את זעמם מירי טילי הסטרלה (דור 2) לעבר מטוסי חיל האוויר בשבוע האחרון, וקראו למצרים להרחיב ולהדק את שליטתם בגבולות על מנת למנוע הברחות אמל"ח לרצועה דרך סיני.

9K32 Strela-2 - Wikipedia

סטרלה 2 (קרדיט: ויקיפדיה)

הנושא השלישי והעיקרי, לפי הדיווח, עסק בשיתוף פעולה צבאי בין ישראל למצרים בגילוי מוקדם של כלי טיס איראנים ואחרים. הגורמים חשפו כי מצריים סייעה, בן היתר, באיתור מוקדם של המל"טים שהופלו במרץ שנה שעברה.

בעיתון א-נבא' של ארגון הטרור דעא"ש, הוסיפו כי ישראל ומצרים פועלות יחדיו נגד הארגון. לפי הפרסום, מל"טים ישראלים מעניקים חיפוי אווירי ללוחמי היבשה המצרים ומסייעים בלחימה ואף בחיסול בכירים בארגון.

קרדיט : ערוץ הטלגרם המוח'אבראת