סין מגנה את "דיפלומטיית עסקאות הנשק" של ארה"ב במלחמת אוקראינה

ממשלת ארה"ב התחייבה לאחרונה לספק לאוקראינה נשק, תחמושת וסיוע ביטחוני בשווי של 800 מיליון דולר לאוקראינה בצורות שונות, כולל מערכות ארטילריה, פגזים, נושאות משוריינים ומסוקים.

ככל שהסכסוך בין רוסיה לאוקראינה מתגבר, ארה"ב, במקום לנקוט כל צעד קונקרטי כדי למתן את המצב, קפצה על ההזדמנות לקטוף חציר באמצעות "דיפלומטיית עסקאות הנשק" שלה.

התנהגויותיה המגעילות והאנוכיות שמטרתן הבלעדית להגן על ההגמוניה שלה פגעו קשות בשלום וביציבות העולם.

ארה"ב מקדמת "דיפלומטיה של עסקאות נשק" ברחבי העולם כבר שנים רבות, מעוררת סכסוכים, מחמירה מחלוקות ומתחילה מלחמות.

הסיבה הבסיסית לכך שארה"ב כל כך אובססיבית לגבי הגישה הזו – כמעט היחידה שלה – היא שתגובה עימותית וצבאית למשבר היא הזדמנות פז עבור כמה פוליטיקאים אמריקאים ומפעלים צבאיים-תעשייתיים להרוויח מהמלחמה ולשרת את התחום הכלכלי והפוליטי שלהם.

אמריקה הוא "המתחם הצבאי-תעשייתי" הכולל את הפנטגון, סוחרי נשק ופוליטיקאים. זוהי קבוצת אינטרסים ענקית המורכבת מחיילים אמריקאים, מפעלים צבאיים-תעשייתיים, פוליטיקאים ומכוני מחקר מדעיים.

זה נולד במהלך מלחמת העולם השנייה מתוך הקשר המבני בין מכונת המלחמה האדירה של אמריקה למערכת הכלכלית. בעשורים הבאים לאחר תום המלחמה, המתחם הצבאי-תעשייתי חלחל לנימים של ארכיטקטורת קבלת ההחלטות של אמריקה בענייני ביטחון לאומיים מדיניים. השפעתו התעצמה ולא עצרה.

בעשורים האחרונים ארה"ב השתתפה או החלה בשורה של מלחמות גדולות, כמו מלחמת קוריאה, מלחמת וייטנאם, מלחמת המפרץ, מלחמת אפגניסטן ומלחמת עיראק. היא גם התערבה בסדרה של סכסוכים מזוינים על ידי תמיכה בנציגויות ואספקת נשק ותחמושת, וגרמה לכמות מדהימה של אבדות ואסונות הומניטריים.

בזמן שאנשים אחרים מאבדים את חייהם, משפחותיהם או בתיהם, המפעלים הצבאיים-תעשייתיים האמריקאים מרימים את כוסות השמפניה שלהם לחגוג שיא הכנסות אחד אחרי השני, והופכים את המתח הגיאופוליטי לפרה החולבת שלהם.

 

קרדיט : מתוך העיתון של צבא סין – הביא לפרסום בר מאיר מקבוצת נציב