דוח אמריקאי מעריך את עושרה של "משפחת אסד" בין 1 ל-2 מיליארד דולר

שלשום, יום חמישי, הודיע ​​משרד החוץ האמריקני כי הונו של ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד ומשפחתו, מוערך בין מיליארד לשני מיליארד דולר.

המשרד אמר בדו"ח שהוכן לבקשת הקונגרס ופרסם חלק ממנו, תוך שמירה על השאר בסוד, כי הוא יכול לספק רק "הערכה לא מדויקת" של העושר הזה מכיוון שהוא מאמין שמשפחת אסד מחזיקה בנכסים בשמות בדויים או באמצעות עסקאות נדל"ן חסויות.

לפי החלק הציבורי של הדו"ח, "הערכות המבוססות על מידע גלוי מעמידות בדרך כלל את השווי הנקי של משפחת אסד בין 1 ל-2 מיליארד דולר".

המשרד הוסיף, תוך ציטוט של דיווחים לא ממשלתיים וכלי תקשורת, כי משפחת אסד מנהלת "מערכת רווחה מורכבת הכוללת חברות מעטפת וחברות חזית שהמשטר משתמש בהן ככלי לגישה למשאבים פיננסיים".

המשרד הסביר שהעושר הזה נמצא בבעלותו של בשאר אל-אסד, אשתו, אחיו, אחותו, בני דודיו  ודודו, שרובם נמצאים תחת הסנקציות האמריקאיות.

והוסיפה כי אין לו מספיק מידע על השווי הנקי של שלושת בניו של בשאר אל-אסד, שהצעיר שבהם בן 17.

הקונגרס האמריקני הטיל סנקציות על אסד ובני משפחתו כדי למנוע מהם לבצע עסקאות פיננסיות, בתקופה שבה המשטר החזיר לעצמו את השליטה בחלק הגדול של המדינה לאחר מלחמה שהותירה כמעט חצי מיליון בני אדם מתים במהלך עשור. (קרדיט: בלאדי ניוז )

כזכור לפני יותר מחודש טען מי שהיה פעם מקורב מאוד למשפחת אסד , פיראס אסד , כי הונה של משפחת אסד מוערך בעשרות מיליארדי דולרים.

 

קרדיט לתמונה: סוכנות סאנא