ראש ממשלת סוריה: מכלית עמוסה במיליון חביות נפט הגיעה

ראש ממשלת סוריה, חוסיין ארנוס, הודיע ​​על הגעתה של מכלית נפט עמוסה במיליון חביות נפט לנמל בניאס שבמחוז טרטוס שבצפון מערב סוריה.

במהלך הישיבה השישית של מועצת הפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים, אמר ארנוס: "קיבלתי שיחת טלפון עכשיו ועדכנו אותי שאנייה הנושאת מיליון חביות נפט עגנה לפני זמן קצר בנמל בניאס ". כך דיווח העיתון "אל-וטן" המקורב למשטר.

ארנוס הוסיף: "לפני 42 ימים מכלית נפט לא הגיעה לסוריה, ואלמלא המלאי  שאצלנו היינו במצב גרוע יותר ממה שאנחנו נמצאים".

הוא הסביר כי "יש לו תקוות גדולות לשיפור אספקת החשמל", וציין כי "תחנת חרסין תיכנס לשירות בקרוב, ובחודש הבא תיכנסנה לשירות תחנות חאלב".

באמצע החודש הזה, אתר החדשות  את'ר פרס, המקורב למשטר, ציטט מקור מקומי שאמר כי "מכלית נפט גולמי הנושאת מיליון חביות הגיעה לנמל בניאס, ומכלית נפט נוספת תבוא בעקבותיה כבר בימים הקרובים".

מאז תחילת כניסתו לממשלת המשטר בספטמבר 2020, הבטיח ארנוס לחסל את משבר הדלק , והבטיח לספק נגזרות גז, בנזין ונפט לחימום, שיפור מצב החשמל ופתרון בעיית הלחם והמאפיות, אך המשברים הללו עדיין נמשכים ואף החריפו עוד יותר.

זה כמעט שנתיים, האזורים שבשליטת המשטר הסורי עדים למשבר חמור בדלק, בנזין, גז וסולר, והצעדים והמדיניות של ממשלת המשטר לקיצוב, העלאת סובסידיות ומחירים וצמצום ההקצאות לא הצליחו להקל על המשבר.

קרדיט: סוריה טי וי