….והעולם שותק. מאמר דעה

אנו מציינים את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
ערב מיוחד, ערב עם משמעות רבה לעם היהודי כולו, ערב מלא רגשות, ערב שאנו אומרים – לעולם לא עוד.

במקביל ברוב העולם המוסלמי מציינים את לילת אל-קדר, שעל פי האמונה המוסלמית לילת אל-קדר טוב מאלף חודשים ובלילה זה נפתחים שערי שמיים, תפילת המאמינים ובקשותיהם נשמעות, והאמונה היא שמתמלאת בקשתם.
בעולם המוסלמי המאמינים מבלים את הלילה במסגד בתפילה, ולפי האמונה בלילה זה אין מלחמות ואין מעשי פשע ובכלל המאמינים לא עושים דברים רעים.

כל בן אדם שזוכר את השואה שבה נרצחו שישה מיליון יהודים, מתחלחל מעצם המחשבה ומייחל שלא יקרו דברים כאלה בשום מקום, לאף עם, בשום זמן.
ואם הלילה זה לילה שבו נפתחים שערי שמים, ותפילות המאמינים נשמעות, כל בן אדם יוסיף תפילה בשם היותו בן אדם, בשם היותו חלק מהמין האנושי, ויבקש – לעולם לא עוד!

אבל בשכונה שלנו, כאשר שני לילות רבי משמעות ורגש נפגשים, אני נחרד לראות המון מוסת של מחבלים פלסטינים, קוראים על הר הבית, ברחבת מתחם מסגד אל-אקצה, קריאות להשמדת ישראל והשמדת העם היהודי!

בניגוד לתקופת השואה, שאז אמרו רבים "לא ראינו, לא שמענו, לא ידענו" הפעם העולם רואה, שומע ויודע.
והעולם שותק!

העולם רואה את המראות של טרוריסטים על הר הבית, העולם רואה את המתקפות הרצחניות על אזרחי מדינת ישראל, את ירי הרקטות חסר האבחנה על ילדים ונשים, העולם רואה ושומע את קריאות ההסתה ואת מעשי הרצח.
והעולם שותק!

העולם יראה שוב, ביום שישי הקרוב, את מופע השנאה האיראני של "יום קודס" = "יום ירושלים הבין לאומי" שהוכרז ע"י איראן, שכולו קריאה להשמדת ישראל, והעולם לא יכול להגיד לא ידעתי, לא ראיתי ולא שמעתי, הרי זה קורה כבר עשרות שנים, שנה אחר שנה, ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן, מאז שעלה משטר האייתוללות לשלטון באיראן.
והעולם שותק!

לצערי אנחנו רגילים שמה שמכונה "העולם הנאור" שותק, העולם הצבוע שנתן פרס נובל לשלום, לרב המרצחים, המחבל ערפאת, העולם שרץ להסכם עם איראן.

אבל אני שואל את מנהיגי אומת האסלאם, את ראשי מדינות ערב ומדינות העולם המוסלמי, מדוע אתם שותקים כשאתם רואים ושומעים חבורת טרוריסטים מבזה ומחללת את קודשי האסלאם ועושים כל דבר שנוגד את האסלאם?

מדוע מנהיגי מדינות ערב ואנשי הדת, לא מגנים את המופתי של ירושלים, שקורא להשמדת ישראל, וחובר לאיראנים ביום קודס?

ושאלה אחרונה, אותה אני מפנה לא לעולם ולא לשכנינו, אלא לעצמנו,
מדוע ממשלת ישראל, שרואה את המתרחש על הר הבית, ושומעת את הקריאות להשמדת ישראל והעם היהודי, בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, מדוע ממשלת ישראל שותקת…?!?

בושה למי שתפילתו ובקשתו מאלהיו, מסתכמת בבקשה לרצח עם.
בושה שלא מגנה את המראות של המחבלים הקוראים להשמדת העם היהודי ושותק!
בושה לכל אדם באשר הוא, בן כל דת וכל לאום, שרואה, ובוחר להתעלם, ולא משנה מה הסיבה.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה - ערוץ כנסת

קרדיט : אביעד – ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: ערוץ הכנסת