תקיפות אוויריות ישראליות על עמדות איראניות בסביבות דמשק

חיל האוויר הישראלי תקף בלילה שבין שלישי לרביעי בפאתי בירת סוריה, דמשק.

סוכנות הידיעות הסורית מסרה כי ההגנה האווירית יירטה טילים ישראלים בשמיים סביב הבירה דמשק.

פעילים ברשתות החברתיות אמרו כי פיצוצים התרחשו לאחר התקיפות האוויריות.

מידע לא מאושר טוען כי ההפצצות הישראליות כוונו לאתרים צבאיים באל-כסווה ובדיר עלי, דרומית לדמשק, וכי היו שריפות ענק בפוג' 100 – הגנ"א באזור סומריה בכניסה המערבית לדמשק, ובמחסנים של צבא סוריה. בפרבר קודסאיה.

 

סוריה עדה לתקיפות אוויריות מדי פעם, והצבא הישראלי ממעט ליטול אחריות על התקיפות.

דיווחים אחרים טוענים כי תקיפות ישראליות כוונו למשלוח נשק, שהגיע היום, לנמל התעופה הצבאי "מזה", דרומית לדמשק – #دمشق ושיועד לחיזבאללה.

קרדיט לתמונה: סוכנות סאנא

דיווחים מהשטח :

*- הותקפו מטרות איראניות גם בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

*- מידע ראשוני מדבר על תקיפה מכוונת היטב על פגישה של קציני מיליציה איראנית בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק #دمشق , דרומית לבירה דמשק, תוך העלאת מצב הכוננות באזור, ושמיעת קולות אמבולנסים וכיבוי אש. כלי רכב יוצאים לאזור ללא מידע על הנזק עדיין.

*- דיווח אלערביה:

*- דיווח סורי : אחד מטילי ההגנה האווירית הסורית נופל בשכונות קודסיא  #قدسيا ממערב לבירה דמשק  והוא גורם לפיצוץ אדיר ושריפת ענק ואמבולנסים ממהרים למקום בו נפל הטיל. בתחילה חשבו שהיתה שם תקיפה ישראלית או שמא זה ניסיון לכסות על פגיעה במחסן נשק חשוב ? 

*- פייק ניוז סורי: פרסמו תמונה וטענו כי זאת השרפה במתחם פוג' 100 הגנ"א של הצבא הסורי אחרי התקיפה הישראלית  ולמעשה מדובר בתמונה שצולמה בכלל בעיראק.

תמונה

*- דיווח סורי : ההפצצות הישראליות כוונו לכמה אזורים בבירת סוריה #دمشق , ומדיווחים ראשוניים עולה כי נמל התעופה הצבאי – אלמזה Mezzeh הותקף, וכן מטרות באזור קטנא – #قطنا , ערטוז – #عرطوز ואתרים צבאיים בהרי זבדאני –  #الزبداني .

*- דיווח : ככל הנראה הושמד משלוח נשק שהגיע היום מאיראן.

פרטי הטיסה: