מספרים מזעזעים: עיתונאי סורי טוען שמשטר אסד מציף את העולם בסמים

היום, יום שני, פרסם עיתונאי האופוזיציה הסורי, אחמד מוופק זידאן , סטטיסטיקות מזעזעות על סחר בסמים באזורים הנשלטים ע"י משטר אסד .

אחמד זיידן אמר בציוץ באמצעות טוויטר, "מקורות מחקר מערביים ציטטו ממקורות ביטחוניים זרים כי סך ייצוא כדורי קפטגון ממדינת הסמים של אסד הסתכם ב-3.5 מיליארד דולר, שהם פי חמישה מהיצוא הסורי לשנת 2021. "

עיתונאי אל-ג'זירה הוסיף: "היעדים אליהם ייוצאו הסמים השתרעו מסעודיה, איחוד האמירויות ומצרים ועד ליוון, סודן ומלזיה".

הוא המשיך, "שירותי הביטחון במערב מאמינים שמה שלא נתפס הוא פי חמישה ממה שנתפס, כלומר שווי הייצוא של סם הקפטגון של משטר אסד בשנה האחרונה הסתכם ב-17.5 מיליארד דולר".

בחודש מאי האחרון הזהיר העיתון הבריטי The Guardian כי תעשיית הכדורים הנרקוטיים הפכה לעורק כלכלי עבור משטר אסד , והדגיש את תפקידם של משפחת המשטר ושירותי הביטחון בפעילויות בלתי חוקיות אלו.

בדו"ח אמריקאי שהכין ה"ניו יורק טיימס" על סחר הסמים המשגשג באזורים שבשליטת משטר אסד בסוריה , אישר העיתון כי תעשיית הסמים , במיוחד טבליות קפטגון, מנוהלת על ידי קרובי משפחה של הנשיא בשאר אלאסד עם שותפים חזקים, וששוויו הסתכם במיליארדי דולרים, וזאת בנוסף ליצוא החוקי של סוריה .

הדו"ח האמריקני ציין כי המלחמה שניהל משטר אסד מאז 2011, שהרסה את הכלכלה והפכה את רוב הסורים לעניים, הותירה את האליטות הצבאיות והפוליטיות בחיפוש אחר דרכים חדשות להרוויח מטבע קשה ולעקוף את הסנקציות האמריקאיות.

הוא ציין כי חלק גדול מהייצור וההפצה של כדורי קפטגון מפוקחת על ידי מיליציית "דיוויזיה 4" של צבא המשטר , שהיא יחידת העילית בפיקודו של האלוף  מאהר אל- אסד , אחיו הצעיר של הנשיא ואחד האנשים החזקים בסוריה .

ג'יהאד יאזיגי, עורך אתר – “ذا سيريا ريبورت” (סוריה ריפורט) באנגלית, אישר כי ייתכן שהקפטגון הפך למקור החשוב ביותר של מטבע חוץ בסוריה , והוסיף: "זה לא אומר שההכנסות שהושגו מושקעות חזרה במשק, הוא מושקע בעיקר בחשבונות בנק של מבריחים ומפקדים צבאיים".

حيثيات تزعم نظام الأسد لتجارة المخدرات

קרדיט: אלדוראר א-שאמייה