בכיר איראני מאשר: 100 אתרי אינטרנט ספגו מתקפות סייבר חסרות תקדים

בהמשך למלחמת הסייבר וההתקפות שפגעו כבר כמה פעמים בעבר על התשתיות באיראן, כ-100 אתרים השייכים למגזר הממשלתי והפרטי נפרצו בצורה חסרת תקדים.

עוזר המנהל של המרכז לניהול אסטרטגי לייצור וחילופי מידע באיראן, מאית'ם מקסודי גודרזי, חשף בראיון לרשת ח'באר האיראנית כי התשתית במדינה הייתה עברה מתקפת סייבר בקנה מידה גדול.

הוא הסביר שתוקפים חדרו ליותר מ-100 אתרי מוסדות רשמיים ופרטיים, אך הם לא הצליחו לגשת לבסיסי המידע העיקרי, משום שהמתקפה סוכלה עוד בשלביה הראשונים.

פערי אבטחה

הוא גם ציין כי המתקפה בוצעה באמצעות ניצול חולשת אבטחה באחת התוכנות הנפוצות ביותר במוסדות ממשלתיים, והאקרים הצליחו לגשת דרכה ליותר מ-100 אתרים, מבלי לספק פרטים נוספים על המוסדות המותקפים או שמותיהם.

אך הוא הדגיש כי "התשתית של המדינה לא נפגעה", והסביר שההאקרים ניגשו רק למידע של אתרי האינטרנט, ולא לבסיסי המידע של המוסדות המשלתיים.

גודרזי לא חשף את זהות מבצעי התקיפה, אך הוסיף כי כתובות פרוטוקול האינטרנט (IP) ששימשו במתקפת הסייבר היו שייכות להולנד, בריטניה וארה"ב, והתקיפה אורגנה כ"פצצה מתקתקת". ונועדה "לשבש אתרי האינטרנט של מוסדות בשעה ובתאריך ספציפיים".

גם המרכז להגנה על שטחי ייצור וחילופי מידע של המוסד הנשיאותי האיראני אישר כי יותר מ-100 אתרים חשובים במגזר הציבורי והפרטי הותקפו  במתקפת סייבר זו.

התקפות קודמות

באוקטובר האחרון (2021), מתקפה על מערכת חלוקת הדלק של איראן שיתקה תחנות דלק רבות ברחבי המדינה, מה שהביא לתורים ארוכים של נהגים זועמים שלא הצליחו להשיג דלק מסובסד במשך ימים.

גם ביולי האחרון, מתקפת סייבר על רשת הרכבות גרמה לכאוס ועיכובים ברכבות.

טהראן מרבה להפנות את האצבע בהתקפות כאלה כלפי ישראל כמו גם על ארצות הברית.

ישראל כבר הודיעה בעבר כי היא הותקפה בסייבר מספר פעמים על ידי האקרים איראנים. 

קרדיט: רשת אלערביה