עימות רוסי-אמריקאי ראשון מחוץ לכדור הארץ

אתר חדשות אמריקאי חשף את פרטי העימות הרוסי-אמריקאי הראשון שפרץ מחוץ לכדור הארץ, על רקע המלחמה באוקראינה.

פרטים על העימות הרוסי-אמריקאי הראשון בחלל

אתר החדשות האמריקני "Defense News" דיווח כי במרץ האחרון, רוסיה עשתה מאמצים גדולים לשבש את הלוויין של שירות התקשורת בפס הרחב "Starlink", שהשאיר את אוקראינה מחוברת לאינטרנט.

המיליארדר האמריקאי אילון מאסק, מייסד חברת החלל "SpaceX", המשגרת לווייני "Starlink" המספקים שירות אינטרנט, הפנה משאבי שירות זה לאוקראינה, לאחר שבכיר אוקראיני ביקש עזרה.

האתר ציטט גורמים רשמיים בפנטגון שאמרו, רוסיה ניסתה "להכות בלוויין של אילון מאסק, אך החברה של האחרון הראתה יכולות מדהימות והדפה את המתקפה".

בכיר צבאי חושף את הפרטים של עימות רוסי-אמריקאי

בנוסף, דייב טרימבר, מנהל הלוחמה האלקטרונית במשרדו של שר ההגנה האמריקני, אמר: "למחרת הצפנת הקווים, המקודדים הנמצאים בלוויין Starlink, הוצאו מפעולה אך תוקנו מיד".

הוא הוסיף, "פתאום זה כבר לא היה יעיל (כלומר המתקפה הרוסית). מנקודת מבט של לוחמה אלקטרונית זה נראה נפלא", והוסיף, "איך הם עשו את זה?"

מומחי משרד ההגנה האמריקני הדגישו גם כי ארה"ב צריכה לעשות יותר כדי לפתח ולהאיץ תגובה מהירה להתקפות אלקטרומגנטיות, לפי האתר.

הם הוסיפו כי ממשלת ארה"ב יכולה ללמוד הרבה מהטיפול של המגזר הפרטי בהתקפות רוסיות.

טרימבר אמר גם כי לממשלתו "יש לוח זמנים לביצוע התיקונים הנדרשים, בידיעה שהיא שקועה כעת בניתוח מה שקרה, ותחליט כיצד היא תפעל כדי לתקן את הנזקים שגרמה המתקפה הרוסית ולהציע חוזים מתאימים לחברות במגזר להתמודד ביעילות עם תוצאות המתקפה ".

הוא המשיך, "אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשנות את המצב האלקטרומגנטי שלנו, לעמוד בקצב השינוי בצורה מאוד דינמית".

כמו כן, הדגיש הבכיר האמריקני "את החשיבות של ארה"ב להפעיל מערכת אלטרנטיבית, כך שאם מתקפה אלקטרומגנטית תצליח לפגוע במערכת האינטרנט הראשונה, תהיה אלטרנטיבה מוכנה".

"לוחמה מודרנית תכלול יותר ויותר לחימה אלקטרומגנטית, שתעצב את שדה הקרב כאשר יתחילו סכסוכים", אמר בריגדיר גנרל טד קלארק, מנהל שירות הספקטרום האלקטרומגנטי של חיל האוויר האמריקני.

הוא המשיך, "ארה"ב צריכה לחשוב בצורה יצירתית יותר בכל הנוגע לבניית ציוד לוחמה אלקטרונית חדיש", והוסיף, "רק קנייה של גרסאות מעודכנות של מערכות ישנות לא יספיקו, שכן ארה"ב חייבת להמציא מערכות חדשות המאפשרות גמישות רבה יותר ומהירות יותר."

קלארק הסביר כי תוכנית בשם Compass Call נמצאת בפיתוח עבור חיל האוויר, וכינה אותה דוגמה מצוינת לאופן שבו הנדסה דיגיטלית יכולה להתמודד עם יכולות לוחמה אלקטרומגנטית חדשות, לפי האתר האמריקאי.

العرب والفضاء.. مال وعقول في انتظار إرادة سياسية للتحليق (تقرير)

קרדיט : סטפ ניוז     קרדיט לתמונה: ג'אקסה.ג'פ