כוננות גבוהה במעברי הגבול בין סוריה ללבנון

העיתון אשרק אל-אווסט דיווח כי כוננות גבוהה הוכרזה באזורי הגבול הסורי עם לבנון והודקה הבקרה על המעברים הבלתי חוקיים.

לדברי העיתון יש עלייה דרמטית בתנועת ההברחות מסוריה ללבנון, על רקע ההידרדרות בתנאי החיים.

העיתון הוסיף כי כוחות מתוגברים של שירותי הביטחון הסורים חיזקו את המחסומים שלהם באזור אל-קוסייר, ממערב לחומס, שם הם חולקים את השליטה עם מיליציית חיזבאללה הלבנונית, עם העלייה משמעותית בהברחות בני אדם ללבנון בחודשים האחרונים, כתוצאה מההתגברות קשיי החיים בסוריה, לאחר שמשטר אסד הסיר את סובסידיות הדלק יחד עם חוסר זמינות של חומרים ואי יכולת לבצע עבודות רבות עקב מחסור חמור חשמל , סולר ובנזין, במקביל לעלייה מתמשכת במחירים.

"מחסומי המשטר באזור ערכו בדרך כלל חיפוש במכוניות לאיתור סחורות מוברחות, אך לפני כחודש החלו לבדוק את זהותם האישית של הנכנסים לאזור, במיוחד אלה שאינם מתושביו".

הנוסעים המגיעים לאזור נתונים לחקירה לגבי הסיבות לכניסתם, וכן הם נדרשים להשאיר את תעודות הזהות שלהם במחסום בכניסה לשטח עד לחזרתם.

באל-קוסייר שבאזור הכפרי חומס וקלמון וזבדאני באזור הכפרי של דמשק ישנם מעברי גבול בלתי חוקיים רבים, ותושבי אותם אזורים נעים בין שטחי שתי המדינות ללא הפרעה, מאחר והאזור הפך להיות אחד ממעברי ההברחה הפעילים ביותר בסוריה.

ראוי לציין כי אזורי הגבול עם לבנון, הנשלטים על ידי חיזבאללה הלבנוני בשותפות עם כוחות המשטר, עדים מעת לעת למתיחות, כתוצאה ממחלוקות בין הכוחות השולטים בשטח.

יש לציין כי באזור מתבצע כמו כן העברת כמויות אדירות של סמים המופקים בשטחי חיזבאללה בצפון לבנון והמועברים למכירה בסוריה, ירדן ומדינות המפרץ. ההערכה היא כי מדובר בסמים בערך של מאות מיליוני דולרים .

خريطة المعابر على الحدود السورية | نون بوست

קרדיט: זייתון ניוז   קרדיט למפה: noonpost.com