טורקיה סוגרת את המרחב האווירי למטוסים רוסיים המעבירים כוחות לסוריה

שר החוץ הטורקי מבלוט קאווז אוגלו אמר היום, שבת, 23 באפריל, כי ארצו סגרה את המרחב האווירי שלה למטוסים צבאיים ואזרחיים המעבירים כוחות רוסים מרוסיה לסוריה, וזה קרה במקביל להמשך המלחמה הרוסית באוקראינה.

בהצהרות שמסר שר החוץ לכתבים על סיפון מטוסו בדרכו לאורוגוואי, הוא אמר: הרישיון שניתן לתקופה של שלושה חודשים מאנקרה למוסקבה להפעלת טיסות אלו פג החודש, אפריל.

אוגלו הוסיף כי דן בעניין זה במרץ האחרון, במהלך ביקורו במוסקבה עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, שהתחייב לתדרך את הנשיא ולדימיר פוטין בנושא, ואישר כי הצד הרוסי, יום או יומיים לאחר הביקור, הודיע ​​לאנקרה כי פוטין נתן הוראה להפסיק את הפעלת הטיסות הללו.

הוא ציין כי הדיאלוג בין טורקיה לרוסיה עדיין נמשך, בנוגע להסכם מונטרו ונושאים דחופים נוספים, בהתייחס להחלטת אנקרה לסגור את מיצרי הבוספורוס והדרדנלים, על רקע הסכסוך באוקראינה, אשר חל לא רק על ספינות צבאיות של רוסיה אלא גם לאלו של נאט"ו.

השר הטורקי ציין כי עמדתה הנחרצת של אנקרה היא לא להצטרף לסנקציות המערביות שהוטלו על רוסיה על רקע המבצע הצבאי שלה באוקראינה. ההחלטה הטורקית מגיעה על רקע מעקב אחר התנועה הפעילה של מטוסי קרב, מטוסי מטען ומטוסים אזרחיים רוסיים מבסיס חמיימים בסוריה לרוסיה במהלך השבועות האחרונים להובלת לוחמים וציוד מסוריה לרוסיה.

קרדיט : זייתון ניוז