הרפיסות הישראלית בפני חמאס

פגישת הפלגים הפלסטינים הסתיימה אמש לאחר סעודת שבירת הצום.
הפעם, לא יצאו תמונות מהפגישה, מה שיכול להצביע על היתכנות לנוכחות בכירים צבאיים בפגישה, בשונה מהפעם הקודמת.

ההצהרות המרכזיות שיצאו מהפגישה:
– המשך העלאת רמת הכוננות גם לאחר חג הפסח, עד לסוף חודש הרמצ'אן.
– ההתנגדות תגן על אביו של פתחי חאזם (אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב) ועל כל אבות השהידים.
– עמנו ייאבק נגד התוכנית "לייהד את ירושלים".
– "מזהירים מפני קריאות ארגוני הימין הקיצוניים לערוך את מצעד הדגלים הפרובוקטיבי", כלשונם. "מה שהיה אחת הסיבות לפריצתו של שומר החומות בשנה שעברה". "ידנו על ההדק".
– גאים באיחוד השורות הקיים בין הפלגים.

הפלגים המשיכו להעלות את ירושלים ואלאקצא על ראש שמחתם והגדירו "פגיעה" בהן כ-"קו אדום".
ההסתה השקרית של ארגוני הטרור ממשיכה בכל עת. שקרים רבים בנוגע למצב בירושלים ובהר הבית נשפכים כמים.

התעוזה שיש לפלגים להגדיר את עצמם כאחראיים לביטחונם של אבות של מחבלים מבצעי פיגועים מפני מעצר ע"י ישראל, בעת שהם יושבים ברצועה. כמו התעוזה לחזור ולהמשיך לאיים על ישראל על פגיעה בירושלים וכדו' – בזיונית ומשקפת את "איחוד הזירות" שארגוני הטרור מבססים, ללא מניעה ישראלית ואולי אף בתמיכה שלה.

כשישראל לא מאשרת מצעד דגלים שיעבור בשער שכם, לא רק כי היא "חוששת" מהתפרעויות של ערביי ירושלים, אלא כי היא חוששת שהדבר יכול להלהיט את הזירה הדרומית – מצביע על חולשה והתרפסות בפני אויבינו, שגוזרים על כך קופון.
הפלגים כבר יכולים לחגוג על כך שבעקבות איומיהם ישראל התקפלה וחזרה בה מקיום מצעד הדגלים והם "הצליחו לסכל" את התוכנית הזדונית של ישראל.
ככה, בלי לשגר אף רקטה, אפילו בלי באמת להתכוון לעשות משהו.

ישראל מפחדת מהצל של עצמה ומתנהלת עפ"י תכתיבים של ארגון טרור.
איפה הישגי "שומר החומות", אם ארגוני הטרור מצליחים להמשיך לשמר ואף לחזק, את "איחוד הזירות".

ישראל, בחוסר התגובה שלה, מבססת נוהל ומשוואה קבועה כי בכל שנה, בחודש רמצ'אן, יהיה צפי להסלמה בירושלים, פחד מהתערבות הרצועה בהסלמה, מה שיגרור הטבות, הטבות והטבות, ללא אף תמורה מהצד השני, כישראל ממשיכה לרקוד לצלילי החליל של ארגוני הטרור ברצועה.

בהצהרת הפלגים לא נראתה אף תמיכה בירי הרקטי שבוצע שלשום, אלא תמיכה רק "בתגובת ההתנגדות" (ירי הנ"מ של חמאס) לתקיפות של צה"ל. הפלגים התנערו מהירי שכן הוא לא בוצע באישור, מה שמצביע על חוסר רצון משווע של חמאס להיכנס להסלמה ברצועה *בשלב זה* ועל התיישרות של שאר הפלגים לדרקטיבה זו.

סנואר קורא את ישראל מושלם. הוא מבין שישראל לוקחת ברצינות כל אמרה שלו ולכן הוא מרשה לעצמו לאיים, גם אם בסופו של דבר אין כיסוי לאיומיו (אירועי הסופ"ש במסגד אלאקצא, שעברו ללא תגובה).

כמו כן, בדומה לימים שלפני שומר החומות, הפרשנות שמרית מאיר (שהספיקה להפוך ליועצת המדינית של רוה"מ) כי העובדה שהגא"פ לא משגרים רקטות – צריכה דווקא להדאיג. זה אומר שחמאס רוצה לפעול במסגרת של חמ"ל משותף ולנהל את זה כמערכה ולא לירות בקטנה כדי לצאת לידי חובה. נקווה שאותם דברים היא מייעצת לרוה"מ בנט גם עכשיו…

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם האיש החושב    קרדיט לתמונה: מולחק