בכיר אירופי חושף מספר שכירי החרב הנלחמים כיום לצד רוסיה באוקראינה

גורם בכיר אירופאי הודיע, ביום שלישי, כי בין "10 ל-20 אלף" גברים , שכירי חרב מהחברה הצבאית הרוסית "וגנר" ולוחמים מסוריה ומלוב נלחמים כעת לצד הכוחות הרוסיים באוקראינה.

הבכיר אמר לכתבים בוושינגטון, בעילום שם, כי לאנשים אלה "אין כלי רכב או נשק כבד" והם הובאו על ידי רוסיה כדי לתמוך בכוחותיה בפלישה לשכנתה.

הוא הדגיש כי "נוטרו העברות, מאזורים כמו סוריה ולוב, לאזור דונבאס במזרח אוקראינה", שכן רוסיה פתחה זה עתה בשלב חדש במתקפה שלה שהחלה ב-24 בפברואר.

הבכיר האירופי ציין כי קשה לקבוע כמה מהגברים הללו, המונים בין 10 ל-20 אלף, הם שכירי חרב מקבוצת "וגנר" הפרטית, וכמה מהם לוחמים לובים או סורים.

משרד ההגנה הבריטי ציין בסוף מרץ כי "יותר מ-1,000 שכירי חרב" מאנשי ואגנר, ביניהם בכירי החברה, נפרסו במזרח אוקראינה על מנת "לבצע פעולות לחימה".

המערב מאשים את הקבוצה הצבאית למחצה הרוסית המקורבת לקרמלין ששכירי החרב שלה ביצעו הפרות במאלי, לוב וסוריה בפעולות דומות באוקראינה.

ההצהרה של הבכיר האירופי הגיעה יום לאחר ששיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי הכוחות הרוסיים פתחו ביום שני בלילה במתקפה נרחבת באזור דונבאס, היעד האסטרטגי החדש של מוסקבה מאז הסיגה את כוחותיה מאזור קייב.

חלק מאזור דונבאס נשלט מאז 2014 על ידי כוחות בדלנים פרו-רוסים.

לדברי הגורם האירופי בוושינגטון, המתקפה הרוסית החדשה הזו תאפשר ,כנראה, למוסקבה לשלוט בתוך "ארבעה עד שישה חודשים" באזור לוגנסק, חלק מהדונבאס, וכן על גשר יבשתי קטן באזור זפוריז'יה.

הוא הוסיף כי הוא מצפה ל"השמדה מוחלטת" של העיר מריופול, עיר אסטרטגית על ים אזוב, שנצורה על ידי כוחות רוסים מאז תחילת מרץ. יש חשש שזה יהיה יותר גרוע מבוצ'ה, העיר האוקראינית הסמוכה לקייב, בה האשימו השלטונות האוקראינים את הצבא הרוסי בביצוע זוועות נגד אזרחים.

אבל הבכיר האירופי מצפה לאפשרות לסיים את משא ומתן לשלום האוקראיני-רוסי בסתיו 2022, מה שיסיים את המלחמה לפני תחילת החורף.

 

קרדיט: אלחורה ואלג'זירה