הדו"ח השנתי של משרד החוץ האמריקאי על סוריה לשנת 2021

ביום שלישי האחרון, 12 באפריל, הלשכה לדמוקרטיה וזכויות אדם במחלקת המדינה האמריקאית פרסמה את הדו"ח השנתי על מצב זכויות האדם במדינות שונות בעולם לשנת 2021 .

הדו"ח על סוריה סוכם ב-79 עמודים, והרשת הסורית לזכויות אדם דורגה במקום השני  כגוף שסיפק את הנתונים הכלולים בדו"ח עם 66 ציטוטים, בנוסף לוועדת החקירות הבינלאומית ו-Human Rights Watch.

הדו"ח תיעד את הבחירות לנשיאות סוריה שהתקיימו במאי 2021, שהתקיימו בסביבה כפייתית, וסורים רבים המתגוררים בשטחים שבשליטת האופוזיציה לא השתתפו, והדגיש את קבלת הדיווחים שהעריכו שהבחירות אינן חופשיות או הוגנות. , כפי שקרה בבחירות לפרלמנט של משטר אסד שהתקיימה בשנת 2020, שגם שם הבחינו בפעולות הונאה נרחבות לטובת מפלגת הבעת' השלטת, שרוב המועמדים היו חברים בה, או שיש להם קישורים עמם.

הדו"ח ציין כי משטר אסד מעניק סמכויות אבסולוטיות לשירותי הביטחון ולמיליציות המזוהות עמו, כמו צבא ההגנה הלאומי ואחרות, בעוד שיש לו השפעה מוגבלת על הכוחות הזרים או הארגונים הפרה-צבאיים הנאמנים לו ופועלים בסוריה, לרבות. הכוחות המזוינים הרוסים, משמרות המהפכה האיראנים, וחיזבאללה הלבנוני.

הדו"ח הוסיף כי משטר אסד ובעלי בריתו המשיכו בהתקיפות האוויריות והקרקעיות המאסיביות שלהם, וציין כי הצבא פתח במבצעים צבאיים ב-2019 להשבת אזורים בצפון מערב סוריה לשליטתו, שהביאו להרג אזרחים ולעקירה בכוח של יותר מ-11,000 בני אדם. 

הדו"ח הדגיש כי המבצע הצבאי, שכלל שימוש בנשק כבד, הוביל להרס של תשתיות אזרחיות באזורים שנפגעו והחריף את המצב ההומניטרי החמור ממילא, וציין כי תקיפות אוויריות של רוסיה וסוריה פגעו שוב ושוב באתרים אזרחיים, לרבות בתי חולים. שווקים, בתי ספר ומחנות שנבנו עבור עקורים בתוך המדינה. רבים מהאתרים הללו נתמכים ע"י מנגנון הסיוע ההומניטרי של האו"ם למניעת סכסוכים.

التقرير السنوي عن أبرز الانتهاكات بحق الإعلاميين في سوريا في اليوم العالمي  لحرية الصحافة | الشبكة السورية لحقوق الإنسان

 

קרדיט: זייתון ניוז והמצפה הסורי לזכויות אדם