ברקע אבדותיה הכבדות באוקראינה רוסיה נסוגה מאתרים רגישים בסוריה

50 יום לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, ולאור האבדות הכבדות שנגרמו לה בנפש ובציוד, שהאחרונה שבהם הייתה הסיירת "מוסקבה" שפיקדה על צי הים השחור, פינו הכוחות הרוסיים רבים מהאתרים שבהם שלטו בסוריה ונסוגו מהם לטובת המיליציות האיראניות, שמיהרו למלא את החלל באמצעות הקמת מפקדות ומחנות חדשים כולל האזורים האסטרטגיים ובמיוחד בעיר חאלב ובמחסני מוהין באזור הכפרי המזרחי של חומס.

נסיגות רוסיות נרחבות

מתחילת חודש אפריל הנוכחי פינו הכוחות הרוסיים ושכירי החרב של וגנר אתרים רבים במספר מחוזות בסוריה. העיתונאי הסורי וחבר הדירקטוריון של הועידה הערבית הנוצרית ,איימן עבד אל נור, צייץ בערוץ הטוויטר שלו כי כוחות רוסים פינו את האתרים שלהם בכל אחד ממחסני העיר חלב ומוהין באזורים המזרחיים של חומס, בנוסף לפינוי אתרים נוספים בפאתי העיר א-רקה, לפני שנסוגו לאחרונה לחלוטין מהערים אל-מיאדין ואלבוקמאל באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור.

הפעיל  אחמד אלחמיילה  גם אישר כי רוסיה נסוגה לאחרונה מכמה נקודות אליהן הייתה קשורה בעיר מנביג' שבאזור הכפרי המזרחי של חלב.

מחנות ומשלוחי נשק חדשים

במקביל לנסיגות, החלו המיליציות האיראניות, בפיקוח משמרות המהפכה, בבניית מפקדות ומחסנים חדשים, ובהם, דיווח כתב אוריינט נט באזור הכפרי של חלב -מנף האשם, כי המיליציות האיראניות החלו בהקמת מחנה אימונים חדש עבורם בפאתי העיירה דיר חאפר באזור הכפרי המזרחי של חלב, במטרה לאמן חברי מיליציה של חיזבאללה, פתמיון וחרקאת אל-נוג'בה בירי טילים וארטילריה.

מקורות מקומיים דיברו גם על מיליציות איראניות שמעבירות נשק ותחמושת מהאזור הכפרי של חומס וחמה לאזור הכפר של חאלב כדי לאבטחם באתרים שהוכנו לאחרונה, ורוקנו את הישנים לבקשת ההנהגה הצבאית הבכירה של משמרות המהפכה האיראניים.

מיליציה איראנית חדשה בסוריה

תוכנית ההתרחבות של איראן לא הצטמצמה להקמת מפקדות או הגדלת הפריסה הצבאית בלבד, אלא הורחבה להקמת מיליציה חדשה (שהיא הקרובה ביותר למודל כוחות העילית) על מנת לבצע את המשימות שהכוחות הרוסיים הנסוגים ביצעו בעבר, כאשר  כתב רשת א-שרקייה דיווח בטוויטר כי מיליציות איראניות הגיעו לסוריה במטרה להקים מיליציה חדשה בדומה למיליצית הגיוס העממי בעיראק (אלחשד אלשעבי).

הוא הוסיף כי המיליציות האיראניות כינו את המבנה החדש "פג'ר אל-אסלאם" והיא כוללת שכירי החרב משורות  חראקת אל-נוג'בה, חטיבת פתמיון, חיזבאללה ומיליציית אסאייב אהל אל-חק. הוא ציין כי המשימה העיקרית של המיליציה החדשה היא לאבטח מחסני תחמושת ומפקדות.

לאור האבדות הכבדות שספגה רוסיה באוקראינה, בנוסף לדיווחים נוספים שדיברו על תמיכה צבאית איראנית ברוסיה, שהתבטאה בשליחת נשק מוברח דרך הים הכספי, חיזבאללה הלבנוני הגיע להסדר עם הרוסים בלטקיה, לשלוח 800 לוחמים להילחם לצד הרוסים, ובתמורה, רוסיה תאפשר למיליציה למכור נשק באמצעות חברת אלמז אנטאי, המתמחה בייצור נשק להגנה עצמית.

 

כתבות נוספות בנושא: