סעודיה עוצרת קציני צבא בכירים, וביניהם טייס בדרגת אלוף, בגין שחיתות

אתמול, יום ראשון, הודיעו השלטונות הסעודיים על מעצרם של מספר קציני צבא בכירים במשרדי ההגנה והפנים, בהם טייס בדרגת אלוף (בדימוס) מחיל האוויר המלכותי, באשמת שחיתות, בגין קבלת שוחד בגובה של תשעה מיליון ריאל (כמיליון ו-400 אלף דולר) וכן רכב יוקרה בשווי שוק מוערך של חצי מיליון ריאל מאזרח מקומי.

מהסוכנות נמסר כי האזרח הסעודי עובד בחברה הנמצאת בקשר עם חיל האוויר ששילם לאלוף  בדימוס סכום זה בתשלומים תמורת קבלת אישור לספק ציוד לאחד ממגזרי משרד ההגנה הסעודי.

כמו כן השלטונות הסעודיים עצרו שני אנשי צבא  שעבדו במנהלת הכללית לדרכונים באחד מנמלי היבשה בגין קבלת שוחד של 65,000 ריאל תמורת אישור כניסה בלתי חוקי לממלכה.

באותו הקשר, עצרה מנהלת הפיקוח קצין בדרגת סגן אלוף, העובד במנהל הכללי להגנה אזרחית באחד המרחבים, בגין קבלת שוחד של 509,000 ריאל בתשלומים משני תושבים העובדים בגוף מסחרי, תמורת הענקת מכרזים לתיקון ותחזוקת ציוד, רכבים וסולמות לגוף המסחרי . כמו כן יזמה הרשות מספר פעולות נוספות, ביניהם מעצרם של חמישה עובדים ממשרד הבריאות, בגין גניבת סכום של ( 9,263,900) ריאל, שהם השכר והזכויות של עובדי משרד החוץ שעזבו את הממלכה לאחר סיום חוזיהם, וזאת על ידי העברת כספי הזכויות לחשבונות הבנק השייכים להם ולמכריהם.

הרשות אישרה כי היא ממשיכה לעקוב ולפקח על כל מי שפוגע בכספי ציבור או מנצל את תפקידו למען האינטרס האישי שלו.

اعتقال ضباط كبار بالجيش السعودي والشرطة والقضاة بأمر محمد بن سلمان - YouTube