מצרים מונעת מיותר מ-1500 חברות בעולם לייצא לשווקיה

שלטונות מצרים השעו ביום ראשון יותר מ-1,500 חברות של מותגים זרים מרשימות החברות היכולות לייצא לשוק המצרי, בכמה תחומים, בהם מזון, חומרי ניקוי, ציוד רפואי וקוסמטיקה, לרבות חברות ענק. 

הארגון הכללי המצרי לפיקוח על יצוא ויבוא ייחס את החלטתו לאי עמידתם של החברות בסימון מסחרי שיעמוד בתנאי החלטה 43 משנת 2016, בדבר רישום סימני מסחר המסופקים למצרים.

בין המותגים המושעים, מה ששייך לחברות הלבשה ענקיות- כמו First Brand ו- Dolphin clothing, קבוצת Karen Millen הבריטית המפורסמת לבגדי נשים, Swiss Fashion Time המפורסם לבגדי נשים, המותג האנגלי המפורסם "Coast", יוניליוור, קוסמטיקה, ומובאקו לתעשייה ומסחר הסעודית והמתקדמת אלמאראי לתעשיית הרהיטים הירדנית, חברת תעשיות התרופות במזרח התיכון, ממוצא סעודי, חברת ערב הסעודית לטווייה, אריגה ושמיכות, ו-Tiger Pack למסחר ותעשייה.

הרשימות כללו גם יותר מ-200 חברות טורקיות שהושעו והוסרו מהרישומים של החברות שמותר להן לייצא לשוק המצרי. 

ממשרד המסחר והתעשייה נמסר, כי ההחלטות להפסיק ולמחוק מספר חברות המייצאות לשוק המצרי התקבלו לאחר שניתנה החלטת שרים במרץ האחרון, שכללה תיקון הכללים המסדירים את רישום המפעלים הכשירים לייצא את מוצריהן למצרים, וקביעת לוחות זמנים ספציפיים לרישום, והוסיפו כי "על פי ההחלטה, חברות המעוניינות לייצא למצרים חייבות לחדש מסמכים עם תאריך תפוגה תוך תקופה שלא תעלה על שלושים יום מתאריך התפוגה". 

בהצהרה צוין כי היחידה לרישום מפעלים בארגון הכללי לבקרת יצוא ויבוא פועלת לבדיקת התיקים שהגישו החברות לרישום ולוודא שהחברה או המפעל הינם גוף קיים ומחיל ביקורת איכות על מוצריו.

משרד המסחר והתעשייה חשף כי במידה וקיים מסמך שפג תוקפו, מונפקת התראה לתקופה של שבועיים באתר הרשות, ובמידה והחידוש לא ייעשה, יחלו הליכי ההשעיה למשך שנה. ובמקרה של אי חידוש, החברה תימחק בשל חוסר רצינותה, בכניסתה לשוק המצרי. נציגי החברות מודעים היטב לנהלים אלו, שכן הם חותמים על הצהרות לחידוש מסמכים שפג תוקפם.

ביחס לשמות של כמה חברות שנכללו ברשימה שהוציאה הרשות לאחרונה, בין אם הושעו ובין אם נמחקו, צויין כי "חברות אלו לא מילאו את המסמכים הנדרשים, ולאחר מכן ננקטו לגביהן צעדים משפטיים לגבי אי ביצוע הכללים הנהוגים במערכת הרישום. 

בהודעת משרד המסחר והתעשייה הובהר כי כל החלטה שניתנה אינה מכוונת לחברה ספציפית או למוצרים של מדינות ספציפיות.

5 إجراءات عاجلة لزيادة الصادرات .. فتح أسواق جديدة .. تسيير البعثات  التجارية الخارجية .. استقدام مشترين أجانب .. المشاركة بالمعارض الدولية ..  الدعم الفنى والتدريب لزيادة عدد الشركات المصدرة - اليوم السابع

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: אליום אלסאבע