כוחות הבריטיים ביצעו לראשונה "משימה מיוחדת" בלב קייב

מאמני צבא בריטיים ביצעו "משימה מיוחדת" בלב הבירה קייב, לראשונה מאז תחילת המבצע הצבאי הרוסי באוקראינה שהחל ב-24 בפברואר.

כוחות מיוחדים בריטים מבצעים משימה בקייב

בדיווח, העיתון הבריטי "הטיימס" חשף כי הכוחות המיוחדים הבריטיים ביצעו "משימה מיוחדת" בלב הבירה האוקראינית לראשונה מאז תחילת המלחמה.

 

הטיימס ציטט מנהיגים אוקראינים שאמרו: "הכוחות המיוחדים הבריטיים (SAS) מאמנים את הכוחות האוקראינים המקומיים בקייב".

 

בנוסף, קצינים משני גדודים המוצבים בקייב ובסביבות הבירה אמרו כי קיבלו אימונים צבאיים מכוחות מיוחדים בריטיים בשבוע שעבר.

קפטן בצבא אוקראינה אמר כי "מאמנים צבאיים בריטים הגיעו כדי לאמן את הכוחות האוקראינים בשימוש בטילי נ"ט מסוג NLAW".

אוקראינה קיבלה משלוח בריטי של טילי נ"ט מסוג NLAW, טיל קל מהדור השני, שקייב כבר קיבלה כמותה לפני תחילת המבצע הצבאי הרוסי.

משימות כוחות SAS

ה-SAS היא יחידה של הכוחות המיוחדים של הצבא הבריטי. נוסדה ב-1941 כגדוד, ולאחר מכן הוקם מחדש כחיל ב-1950.

 

יחידת הכוחות המיוחדים של הבריטים מתמחה במספר תפקידים כולל סיכול טרור, חילוץ בני ערובה, פעולה ישירה וסיור סמוי.

העיתון הבריטי, "הסאן", חשף תמונות רפאים של חיילי חיל האוויר הבריטי מסתווים בקרח באזור הארקטי הודות לבגדיהם ולציודם המנומרים הלבנים, ותיארו אותם כ"רוחות רפאים".

מעובד d4e6c337 2f63 49d2 ac5e 8b94b1f6fa4b GBfjMM4V

התמונות הללו תוארו כלא אמתיות אך עוררו פחד בלבבות קבוצות טרור בכל רחבי העולם; כוחות אלו מטפסים על הרים לאחר אימון כדי לשרוד ולהילחם גם בתנאים הקיצוניים ביותר.

על פי דיווח של העיתון הבריטי, "מירור", לונדון שלחה את יחידת חיל האוויר המיוחדת "SAS" כדי להבטיח נסיגה בטוחה של כוחותיו מאפגניסטן בשנה שעברה, עם הגעת הטליבאן לשלטון.

לונדון שולחת טילים לקייב

בתחילת החודש הכריזה לונדון על האפשרות לשלוח טילים נגד ספינות המסוגלים לתקוף ספינות מלחמה רוסיות, המפציצות ערים אוקראיניות, בנוסף לכלי רכב משוריינים ומערכות טילים מתקדמות.

בריטניה גם שלחה 4,000 טילי נ"ט מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר, כולל טילי ג'וולין וטילים נגד שריון מונחי לייזר, מה שאומר שסך הטילים שסופקו לאוקראינה על ידי הסיוע הבריטי הסתכם ב-10,000 טילים.

סיוע זה מסתכם ביותר מ-130 מיליון דולר, בנוסף להקצאת 30 מיליון דולר מתקציב משרד החוץ הבריטי לניהול סכסוכים ביטחוניים ולתשלום משכורות החיילים והטייסים האוקראינים.

כמו כן, צפוי הצבא האוקראיני לקבל מהצבא הבריטי כ-120 משוריינים להובלת חיילים ושימשו את הצבא הבריטי במהלך הפלישה לאפגניסטן.

בין כלי הנשק שצפויים להגיע לאוקראינה נמצא תותח הוביצר AS-90 מתוצרת בריטניה, ועדיין מתנהלים דיונים בין לונדון לקייב על הדרך שבה תגיע ארטילריה זו לצבא אוקראינה.

הבוקר, שבת, הצהיר משרד החוץ הרוסי כי השלטונות הבריטיים מלבים בכוונה את המצב באוקראינה בכך שהם ממשיכים לספק לקייב נשק קטלני תוך תיאום מאמציה עם ארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO).

הכוחות הבריטיים מבצעים לראשונה "משימה מיוחדת" בלב קייב... תמונות "רוח הרפאים" שלהם מפחידות

קרדיט לתמונות: סטפ ניוז