מפקד כוח קודס: תקיפות הטרור בישראל ורצח האזרחים – "מבצע הרואי"

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה אמר ביום חמישי (16 באפריל) כי הרפובליקה האסלאמית של איראן "תומכת באלה שנלחמים " נגד ישראל " ושהתמיכה הזו " נמשכת".

איסמעיל קאני שיבח את הפלסטינים על העימותים האחרונים בתוך ישראל, וכינה את הרג חיילים ואזרחים ישראלים מבצע "הרואי".

דבריו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה נאמרו בזמן שבו הסרת שמם של משמרות המהפכה מרשימת הטרור הפכה לאחד הנושאים המרכזיים בתהליך המשא ומתן בין איראן למעצמות העולם שננעל למעשה.

ראש המטות המשולבים של הכוחות המזוינים של ארה"ב ומחלקת המדינה האמריקנית הדגישו בשבוע שעבר כי כוח קודס של משמרות המהפכה הוא ארגון טרור.

לפי סוכנויות הידיעות האיראניות, איסמעיל קאאני, ביום השנה הראשון למותו של מוחמד חג'אזי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה, אמר על סבב המשבר החדש בין ישראל לפלסטינים ש"עמודי התווך של המשטר הישראלי יזדעזעו".

עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו בסבב חדש של משבר ביטחוני בשלושת השבועות האחרונים, וכוחות הביטחון הישראליים עצרו מספר לא ידוע של פלסטינים.

14 בני אדם נהרגו, בהם אזרחים וחיילים ישראלים, שנהרגו בארבעה תקיפות בערים שונות במדינה עם כלי נשק פלסטינים.

לפי ה-Times of Israel, הפעולות הצבאיות של הצבא הישראלי וכוחות הביטחון התגברו באזורים שונים בגדה המערבית מאז ה-15 באפריל במטרה לעצור פלסטינים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

בתוך פחות מ-24 שעות עד הבוקר של ה-15 באפריל, נהרגו חמישה פלסטינים, בהם עורך דין לזכויות אדם בן 34, באזורים שונים בגדה המערבית.

בכירים באזור הזהירו מפני סבב חדש של אלימות, ומדינות כמו איחוד האמירויות הערביות ובחריין גינו את הרג הישראלים כפעולות טרור.

בהצהרתו האחרונה התייחס מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה גם לפגיעות הטילים של משמרות המהפכה על ארביל בכורדיסטן העיראקית בחודש שעבר, וטען כי הטילים כוונו ל"בסיס מוסד".

"אנשים רבים בעיראק שחיו איתם לא היו מודעים לכך", אמר. גורמים רשמיים בבגדד ובאזור כורדיסטן הכחישו את ההאשמות של איראן.

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי המתקפה על ארביל הייתה תגובה לתקיפת מל"ט ישראלית על בסיס מל"טים של משמרות המהפכה במחוז קרמנשה בסוף פברואר.

"אם תהיה תוקפנות, בכל מקום ובכל זמן שנזהה אותה, אנחנו בהחלט נתמודד עם ישראל", אמר איסמעיל קאאני בהצהרה לאחרונה.

אבל הוא הסביר במרומז מדוע הרפובליקה האסלאמית אינה מגיבה למספר תקיפות ישראליות בסוריה, "אם יש לנו לפעמים חששות, זה נובע מהשמירה על העם ומנושאים רבים אחרים, אבל זה לא סימן לכוח ישראלי ."

איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה

קרדיט: רדיו פארדה