צבא שבטי הבדואים בצפון סיני נוחל הצלחה בקרבות נגד דאעש

הרשויות המצריות עדיין ממשיכות לטהר את סיני מנוכחות אנשי דאעש. מה שכן הצליחו, בעזרת איגוד השבטים הבדואים בסיני, לטהר את הכפרים אל-מוטלה ואל-חוסייניאת, ממזרח לשיח' זוויד.

מקור שבטי חשף לרשת Al-Arabiya.net כי איגוד שבטי סיני, בשליטה ובפיקוח הצבא, הצליח לפרוץ למאורות שנכבשו על ידי דאעש, מטותיהם ומקדשיהם בשני הכפרים שננטשו על ידי תושביו אחרי שהם נמלטו מלפני שנים והוסיף כי הכוחות הצליחו לתפוס את אחד מראשי הארגון, מסמכים וספרים.

המקור ציין כי מטעני החבלה והפצצות שהטמין הארגון במספר בתים, כבישים וחוות נוטרלו, אחרי שהם הסתערו על בית בכפר אלחוסיינית, ששימש את הארגון כמפקדה של הארגון ממנו הוציאו פעולות טרור.

הוא הוסיף כי הכוחות הצליחו לטהר לחלוטין את הכפרים באזור ולסלק ולפרק את מטעני החבלה על מנת למנוע נפגעים בקרב אזרחים עם שובם לכפרים ולבתיהם, וציין כי הקרבות נמשכים בכפרים חרובה, אלקוזה Arada, Bu Aita, Al Rashidat,  Obeidat ובוהאני.

לפני מספר ימים הודיע ​​דאעש סיני על הריגתו של אחד מחבריו בעת שחדרו לסיני.

מקור שבטי בסיני חשף בפני Al Arabiya.net את הריגתו של מוסאב ג'מיל מוטאווה , פלסטיני מרצועת עזה, בנו של ג'מיל מוטאווה, מנהיג בחמאס ובן אחותו של יחיא א-סינואר, ראש החמאס בעזה, שהיה אחד מלוחמי העילית שלכוח אלקודס – בגדודי קסאם.

הוא הצהיר כי מוסב ג'מיל ערק מחמאס והצטרף לדאעש וניסה לחדור לסיני כדי לספק תמיכה ואספקה ​​לגורמי הארגון, והוסיף כי הוא חוסל תוך כדי ניסיון להגיע לחלק מהאתרים שבהם הסתתרו גורמי הארגון.

3 חמושים אחרים של דאעש נהרגו לפני מספר ימים, ואחרים נעצרו בפשיטות של אנשי איגוד השבטים בסיני על כמה מהאתרים שבהם מסתתרים חברי הארגון.

אזור שייבנה, דרומית מזרחית לרפיח, שם התרחשו עימותים ישירים עם חלק מהגורמים שנכחו, הביאו לחיסולם של 3 מהם ולמעצרם של אחרים, בעוד שני בני שבט נהרגו ועוד אחד נפצע.